یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

به کارگردانی «محسن اسلام‌زاده »؛

«هیچ‌کس منتظرت نیست» به اکران آنلاین می‌آید

مستند «هیچ کس منتظرت نیست»

سینماپرس: مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده به صورت آنلاین در سایت هاشور به نمایش درآمد.

به گزارش سینماپرس، اکران آنلاین مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست»، محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن اسلام‌زاده در سایت هاشور آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

این اثر اجتماعی مدتی پیش توسط دفتر پخش «رویش» موسسه بهمن‌سبز در سینماهای منتخب سراسر کشور اکران شد و توانست نظرات نخبگان، جامعه‌شناسان، منتقدان و فعالان اجتماعی و حوزه زنان را به خود جلب کند.

«هیچ‌کس منتظرت نیست» که روایتی از یک مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در منطقه شوش تهران است، با توجه به موضوع مورد بحث آن در کمپ‌های ترک اعتیاد و زندان نمایش داده و با استقبال مددجویان مواجه شد.

مستند اجتماعی «هیچکس منتظرت نیست» علاوه بر پرداختن به مصائب زنان آسیب‌دیده، چالش‌های حاشیه‌نشینی و خیابان زیستی را در نسبت با سوژه اصلی خود تعریف می‌کند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سپیده علیزاده چند سالی است که مسئول مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در میدان شوش تهران است. زنانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند اکثراً دچار آسیب‌های اجتماعی، از قبیل اعتیاد و روسپیگری شده‌اند و خانواده آن‌ها را طرد کرده است؛ مونا یکی از همین زن‌هاست که پس از آشنایی با سپیده علیزاده و ترک اعتیاد، معاون او در مرکز نگهداری زنان می‌شود. حال، اما مونا دچار چالش شده است … .»

این مستند سینمایی موفق به کسب جایزه ویژه بهترین فیلم مستند از نگاه داوران ناجی هنر در بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» شد و همچنین در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه مستندهای بلند هجدهمین دوره جشنواره «سینمای مسلمان کازان» به نمایش درآمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.