یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو/۵

فاضلی: مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما باید تدبیری داشته باشند تا حداقل هر ۳ ماه یک بار به سینماگران بن خرید کالا تعلق بگیرد/ کارگری شدن اصناف هیچ فایده ای برای اعضا نداشت!

مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو-محسن فاضلی

سینماپرس: محسن فاضلی عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در خصوص مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو گفت: در حال حاضر درد بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور بیکاری و خانه نشینی دائمی و مفرط است؛ این وظیفه مدیران و سیاست گذاران سینمایی است که تدبیر ویژه برای رفع بحران مادی و معیشتی از زندگی هنرمندان داشته باشند؛ مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما باید تدبیری داشته باشند تا حداقل هر ۳ ماه یک بار به سینماگران بن خرید کالا تعلق بگیرد و این کار تنها نیازمند داشتن دغدغه از سوی آن ها است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدت ها قبل در مصاحبه ای اعلام کرده بودند که بسته ویژه ای را برای اهالی فرهنگ و هنر تعیین کرده اند که قرار است در دهه فجر به دست آن ها برسد اما علیرغم چشم انتظاری اهالی سینما هرگز چنین بسته ای به آن ها اعطا نشد. من می خواهم از این طریق به ایشان عرض کنم آقای وزیر الوعده وفا شما خودتان چنین اظهارنظری داشتید پس باید این بسته معوقه را هرچه سریع تر واریز کنید.

فاضلی سپس با بیان اینکه واریز سالی یک بار مبلغ کمک معیشتی هیچ دردی از اهالی سینما درمان نمی کند اظهار داشت: ما نیازمند آن هستیم که جدا از واریز مبالغ کمک معیشتی به صورت مستمر از سوی صندوق اعتباری هنر، بتوانیم دسترسی به بن خرید کالا و ارزاق داشته باشیم. واقعا برای مسئولان کاری ندارد که از دولت بخواهند این بن کالا را به سینماگران بدهند. فروشگاه های زنجیره ای نظیر رفاه و اتکا دولتی هستند و مسئولان می توانند ترتیبی بدهند تا حداقل هر فصل یک بار اهالی سینما بتوانند مبلغ قابل توجهی را به صورت بن دریافت کرده و بخشی از مایحتاج زندگی خود را از این فروشگاه ها خریداری کنند.

این سینماگر سپس خطاب به مدیران سینمایی و فرهنگی اظهار داشت: آقایان نیازمندان سینما چشم شان به دست شما است؛ امید اهالی سینما را بیش از این ناامید نکنید. اعطای مبالغ کمک معیشتی به صورت مستمر کمترین کاری است که شما می توانید برای اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم انجام دهید و این توقع زیادی نیست.

این منتقد سینما با انتقاد شدید از اجبار کارگری شدن صنوف توسط مدیران خانه سینما تصریح کرد: کارگری شدن اصناف هیچ فایده ای برای اعضا نداشت! این کارگری شدن زمانی می توانست حائز اهمیت باشد که اهالی سینما بتوانند خروجی صنفی خوبی را از آن شاهد باشند. الآن اهالی سینما چه دارند؟ بیمه بیکاری دارند؟ بن خرید ارزاق دارند؟ عیدی ویژه دارند؟

وی تأکید کرد: اسفا که مدیران خانه سینما هم رسما در پی کارهایی هستند که هیچ نفع و عایدی برای سینماگران در آن وجود ندارد. آن ها حتی تلاش هم نمی کنند تا با این نهاد و آن نهاد رایزنی کنند و برای اعضای خود برخی خدمات ویژه را فراهم آورند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.