دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

چشم انداز سینما در سال جدید/۱

وحیدزاده: اگر نگاه صرف تجاری به سینما و توجه مدیران به کمیت گرایی باشد چشم انداز خوبی را برای سینما در سال جدید نمی توان متصور شد

چشم انداز سینما در سال جدید-ابراهیم وحیدزاده

سینماپرس: ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما در آستانه سال نو در خصوص چشم انداز سینما در سال ۱۴۰۲ گفت: اگر نگاه صرف تجاری به سینما و توجه مدیران به کمیت گرایی استمرار داشته باشد چشم انداز خوبی را برای سینما در سال جدید نمی توان متصور شد. بنده حقیقتاً نمی دانم چرا برخی مدیران اینقدر به کمیت و تعداد فیلم ها، جشنواره ها و... اهمیت می دهند در صورتی که بحث کیفیت همواره نادیده گرفته می شود!

کارگردان فیلم های سینمایی «معادله» و «شام عروسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه ما سالانه صدها فیلم بسازیم اما مخاطبان آن فیلم ها را دوست نداشته باشند و از آن آثار استقبال نکنند چه دردی را از سینمای ما درمان می کند؟ ما زمانی می توانیم در سینما موفق باشیم که مردم احساس کنند فیلم ها برای آن ها ساخته شده و آن آثار را دوست داشته باشند و برای تماشای آن فیلم ها به سینما بروند.

وی ادامه داد: مدیران سینمایی باید تدبیری اندیشه کنند تا فیلم ها بر اساس نیاز و ذائقه و سلیقه مخاطبان تولید شود تا مردم به عنوان سرمایه های اصلی سینما مجدداً میل حضور در سالن ها را پیدا کنند در غیر این صورت کما فی سابق تنها شاهد حضور بخش اندکی از مردم در سالن های سینما خواهیم بود.

وحیدزاده در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: بنده یک تجربه ای در این زمینه را به یاد دارم؛ در سال های ۵۵-۵۶ به جایی رسیده بودیم که کسی دیگر به سینما نمی رفت یا حداقل از میزان دلبستگی و علاقمندی که به سینما در میان آحاد مردم وجود داشت کاسته شده بود و علت این اتفاق آن بود که فیلم ها فقط به بازار و پول بیشتر فکر می کردند و کسی در صدد نبود برای اعتلای سینما گام بردارد و کار فرهنگی کند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آنکه تولیدات سینمایی دوباره رونق گرفت با توجه به نگاه ویژه حاکم در آن روزگار توجه به فیلم های فرهنگی باب شد و مردم دوباره میل حضور در سالن ها را پیدا کردند.

این سینماگر در همین راستا افزود: از این رو بی تردید هیچ زمانی برای ایجاد تحول در سینما دیر نیست. مدیران سینمایی اگر بخواهند با تغییر روش و منش و سیاست های شان می توانند دوباره مردم را برای حضور در سالن های سینما ترغیب کنند فقط به شرط آنکه این نگاه تجارتی به سینما را حذف کرده و اینقدر در پی کمیت گرایی نباشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.