سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

واکنش جبلی به سخنان طالبی در «هفت»؛

در فضایی که در طول ماه‌های گذشته به مقدس‌ترین مقدسات ما توهین شده طبیعی است که عکس‌العمل‌هایی صورت بگیرد

پیمان جبلی؛ صدا و سیما

سینماپرس: پیمان جبلی در واکنش به انتقادات نسبت به سخنان ابوالقاسم طالبی در برنامه زنده «هفت» به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، ‌ پیمان جبلی در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا درباره آثاری که در حال حاضر در مرحله تولید برای قهرمانان ملی و شهدا هستند به مهر بیان کرد: کارهای متنوعی تولید شده نه فقط در تبیین سیره شهدای انقلاب بلکه درباره همه بزرگمردانی است که در تاریخ معاصر به قهرمان تبدیل شده‌اند.

وی درباره سریال «ترور» و وضعیت این سریال توضیح داد: سریال «ترور» درباره حاج قاسم سلیمانی است که به سالگرد شهادت وی در سال آینده خواهد رسید.

جبلی اضافه کرد: درباره شهدای دیگر، سریال‌های دیگری در دست تهیه است که برخی در مرحله تبدیل فیلمنامه است حجم انبوهی هم طرح داریم که همه اینها بررسی می‌شود و تاکید ماست که هرچه زودتر به مرحله قرارداد برسند و دوربین اینها روشن شود.

جبلی درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه زنده هفت «هفت» و واکنش‌های انتقادی نسبت به آن در خانواده سینما هم بیان کرد: ما در فضای غبارآلودی که در ماه‌های اخیر با آن روبرو بودیم شاهد موضع‌گیری‌های غلطی از سمت برخی چهره‌ها و هنرمندان بودیم که تصورات و تحلیل‌ها و روایت‌های غلط آن‌ها باعث شد اینها به عرصه‌ای وارد شوند که شاید بخش زیادی از واقعیت را نتوانستند ببینند و سخنانی بیان کردند که احساسات بخش عمده‌ای از جامعه را جریحه‌دار کرد.

رئیس صداوسیما افزود: واکنش‌ها به این رفتارها، عکس‌العمل‌ها و کنش‌ها طبیعتاً متفاوت بوده است و آنچه که توسط مهمان و کارشناس برنامه‌ها مطرح می‌شود طبیعتاً موضع و نظر خودشان است.

وی درباره ادبیات به کار رفته در این برنامه هم تصریح کرد: آنچه که باید به آن توجه کرد این است که در فضایی که به مقدس‌ترین مقدسات ما در طول ماه‌های گذشته توهین شده و فتنه‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم، طبیعی است که واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایی صورت بگیرد که البته بعضی از این نظرات با ادبیات بهتری می‌توانست بیان شود. شاید با ادبیات مناسبی بیان نشد اما واکنشی به آن رفتارها و اظهارنظرهایی است که در طول این چند ماه بیان شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.