سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

حبیب الله بهمنی:

مضامین فیلم‌های عرضه شده در جشنواره چهل و یکم نشان می‌دهد که متولیان فرهنگی در سیاست گذاری دچار ضعف هستند

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: برنامه تلویزیونی اینترنتی نقطه ویژه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که در بستر روبیکا و آپارات قابل رویت و تماشاست، با مشارکت اداره فیلم و نمایش معاونت فرهنگی ـ هنری بسیج و موسسه راوینو و همچنین خانه اکران فیلم بسیج هر شب پذیرای مهمانان جشنواره بین المللی فیلم فجر در برج میلاد می‌باشد.

به گزارش سینماپرس، مهمان چهارمین شب برنامه نقطه در جشنواره بین المللی فیلم فجر، حبیب الله بهمنی، بازیگر سینما، کارگردان و مسئول انجمن سینمایی بسیج هنرمندان بوده که به عدم تغییر مضامین فیلم ها در جشنواره چهل و یکم را یکی ای نواقص فیلم های به نمایش درآمده می‌داند.

حبیب الله بهمنی با اشاره به ضعف سیاست گذاری در حوزه فیلم سازی در دوره جدید متولیان فرهنگی، عنوان می کند: ما با یک نسل جدیدی از فیلم سازان جوان در جشنواره چهل و یکم مواجه هستیم که جای امیدواری دارد ولی مضامین اکثر فیلم های این نسل با نسل قبلی تفاوتی ایجاد نکرده است و این نشان می دهد که متولیان فرهنگی در سیاست گذاری دچار ضعف هستند. همچنان کارهای تجربی با همان فرم های تکراری قدیمی که مخاطبان خاص خود را دارد در جشنواره خودنمایی می کند و طبیعتا این دستاورد عدم برنامه ریزی تدقیقی مسئولین می باشد. مفاهیم و مضامین ارزشمند انقلاب اسلامی به قدری گسترده بوده که سینمای ایران می تواند گرایش عمیق تری نسبت به آنها داشته باشد و اتفاقا مخاطب عام نسبت به این مفاهیم واکنش مثبت نشان می دهند. هر تولید و خلق اثری بی شک پیوست های فرهنگی خود را داشته بنابراین ما ضمن مخاطب قرار دادن جمعیت کشور خودمان باید به فکر فیلم سازی با ظرفیت بین المللی باشیم تا خیزی برای انتقال فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برداریم. عدم تحقق این مساله را من در فقر سیاست گذاری صحیح می دانم.

وی همچنین قصه گویی را یکی از ارکان اصلی جذب مخاطب و گیشه دانسته و در این باره می گوید: سینمایی که ما با آن مواجه هستیم سینمای تجربه گرا بوده و حتی برخی از فیلم اولی های جشنواره چهل و یکم نیز به سمت مخاطبان خاص و کلونی های خاص حرکت کرده و مخاطب عام و گیشه را فراموش کرده اند. سینمای گیشه به غیر از مبحث جذب سرمایه و کمک به صنعت سینما، مورد استقبال عموم مردم نیز قرارگرفته است. هرچه داستان گویی و قصه گویی در فیلم ها افزایش یابد طبیعتا مخاطبان اثار سینمایی نیز افزایش پیدا می کنند. در یکصد سال گذشته، سینمای قصه گوی ایرانی همواره موفق بوده و با فروش خوبی نیز در گیشه مواجه بوده است امری که امیدوارم دوباره رونق پیدا کرده و سینمای قصه گو به گیشه ها برگردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.