دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

حمید بهمنی:

امسال جشنواره فیلم فجر به معنای واقعی یک جشنواره در حوزه انقلاب اسلامی است

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی از فیلمساز حوزه دفاع مقدس در اظهار نظری جالب مدعی شد که امسال جشنواره فیلم فجر به معنای واقعی یک جشنواره در حوزه انقلاب اسلامی است!

به گزارش سینماپرس، حمید بهمنی از فیلمساز حوزه دفاع مقدس در اظهار نظری جالب این دوره از جشنواره فیلم فجر را واجد ویژگی‌های خاصی نظیر ادبیات انقلابی و دینی دانست و با اشاره به رویکرد سازمان سینمایی در دوره جدید گفت: امسال جشنواره فیلم فجر به معنای واقعی یک جشنواره در حوزه انقلاب اسلامی است که باید آن را به فال نیک بگیریم. چند فیلمساز جوان با فیلم‌هایی در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند که این خود نویدبخش شکل‌گیری رویکردهای مناسبی در حوزه سینماست. البته برای نتیجه گیری کلی خیلی زود است و باید تا پایان جشنواره برای نتیجه بخش بودن این امر مهم صبر کرد و دید.

این نویسنده و کارگردان سینما با انتقاد از برخی عملکردهای زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی همانند بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: برخی فیلم های حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به رغم گرفتن پروانه ساخت، حمایتی از این جریان نکرده‌اند.

بهمنی با بیان اینکه مسیر سختی برای تبدیل این جشنواره به یک جشنواره انقلابی داریم تاکید کرد: باید بپذیریم جشنواره فیلم فجر، رویدادی کاملا ملی است و در محدوده بازتاب انقلاب اسلامی، مفاهیم دینی، مقاومت، پیشرفت و ولایت‌پذیری راه بسیاری دارد.

بهمنی با بیان اینکه معتقدم همه نوع فیلم باید ساخته شود تاکید کرد: اینکه تنها یک نوع فیلم در گیشه بفروش رسد و میلیاردها تومان گیشه را به خود اختصاص دهد، اقدامی نامناسب است و تنها کاربرد سرگرمی دارد. درحالی که باید سلیقه همه مردم را در نظر بگیریم تا علاوه بر سرگرمی، دست پر از سینما خارج شوند، این نگاهی است که سازمان سینمایی در یکسال اخیر بر آن تاکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.