دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

با هدف حمایت از زلزله زدگان شهر خوی؛

«شهرام ناظری» به اختتامیه «موج های خفته» رفت

شهرام ناظری در نشست خبری فیلم سینمایی«ایران برگر»

سینماپرس: شهرام ناظری خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی با هدف حمایت از زلزله زدگان شهر خوی در آیین اختتامیه نمایشگاه نقاشی «موج‌های خفته» حضور پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، شهرام ناظری خواننده موسیقی ایرانی و سیدحسن شهرستانی استاد ادبیات فارسی در آیین اختتامیه نمایشگاه «موج‌های خفته» در گالری ترانه باران حضور پیدا کردند؛ اختتامیه ای که به یاد زلزله زدگان عزیز خوی شکل گرفت و بخشی از فروش به نفع این عزیزان اختصاص پیدا کرد.

نمایشگاه نقاشی خط‌های طاهره الله دادیان که از ۲۳ دی هم زمان با ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، روز زن در گالری ترانه باران، گالری تخصصی خط، خوشنویسی و هنرهای ایرانی اسلامی آغاز به کار کرده بود با حضور بسیار پرشمار هنرمندان و هنردوستان هم زمان با میلاد حضرت علی (ع)، روز مرد به پایان رسید.

طاهره الله دادیان درباره این نمایشگاه نوشته است: «موج‌های خفته» عنوان شعری از اخوان ثالث شاعر امید زمانه ما که در یکی از خالص ترین اشعارش در مجموعه آخر شاهنامه آن را سروده. با چنین مطلعی شروع می شود که «موج ها خوابیده اند آرام و رام، طبل طوفان از نوا افتاده است» پیشنهاد می‌کنم مخاطبان نمایشگاه این شعر را در خلوت بخوانند و مطمئنم در این فصل سرما آن را در مسافت های پیاده روی خود زیر لب زمزمه خواهند کرد.

رنگ‌ها روانشناسی و هویت خاص خود را دارند و اصالت جغرافیایی و تاریخی هر رنگ گویای اصل وجودی خود است. اما در این مجموعه آثار پیش از هر چیزی من به دنبال تصویرسازی احوالات و واژگان کلمات اشعار اخوان بودم. شاید آن سردی که اخوان از آن در مجموعه زمستان است هم دم می زند آن رنگ های سردی نباشد که به طور عموم ما در مناظر بیرون می بینیم.

شهرام ناظری به نمایشگاه «موج های خفته» رفت

سردی درون یک حالتی تجربی است که برای هر شخص متفاوت از دیگری است. سرما و سوزی که اخوان در مجموعه اشعارش دارد لزوما زمستانی زمستان نیست. می تواند خاموشی خورشید درون باشد یا غروبی از شرق و این توصیفات شاعرانه همه احوالاتی غریب است که در هنرمند به وجود می آید و از خوانش چندین باره اخوان و موج های خفته و طبل های بی نوا در وجود او غلیان می کند. من تونالیته‌های رنگی و پالت رنگی مجموعه را در سرمای درونم یافتم که اتفاقا در آن گرمی نیز هست.

«موج‌های خفته» تا ۱۴ بهمن در گالری ترانه باران به نشانی خیابان اقدسیه، خیابان سپند، خیابان عزت الله انتظامی، بعد از چهار راه منجیل، بن بست عباس زاده پلاک سوم دایر بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.