شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

نگاهی به روز سوم برگزاری جشنواره چهل و یکم؛

خانه جشنواره تحت تأثیر خانواده های گروهک منافقین!/ توقع از مسئولان جشنواره فجر انقلاب برای پاسداری و صیانت از دستاوردهای ۴۰ ساله این رویداد

نشست خبری فیلم سینمایی سرهنگ ثریا

سینماپرس: سومین روز جشنواره فجر در پردیس سینمایی ملت با نمایش فیلم «سرهنگ ثریا» همراه بود؛ فیلمی در رابطه با تلاش خانواده های گروهک منافقین برای نجات آن ها از کمپ اشرف؛ نشست خبری این فیلم با حضور خانواده های این افراد همراه با حواشی متعدد برگزار شد.

به گزارش سینماپرس حضور خانواده های اعضای فرقه منحوس رجوی در پردیس سینمایی ملت توأم با لحظاتی تلخ و ناراحت‌کننده بود؛ از بیهوش شدن و از حال رفتن برخی مادران چشم‌ انتظار تا تازه شدن داغ دل های بخشی دیگر از این پدران و مادران! «سرهنگ ثریا» به دلیل استقبال زائدالوصفی که از آن شد تا این لحظه جذاب ترین فیلم جشنواره چهل و یکم است؛ فیلمی با بازی درخشان ژاله صامتی!

اما در همین نشست خبری به دلیل فضای بسیار تنگ و خفه ای که برای عکاسان و تصویربرداران در نظر گرفته شده دعوای لفظی میان برخی عکاسان و خبرنگاران صورت گرفت که با پادرمیانی یکی از دست اندرکاران جشنواره ختم به خیر شد اما باز هم یک بار دیگر این هشدار را داد که سینمای کم ظرفیت و کم امکانات پردیس سینمایی ملت به درد برگزاری جشنواره مهمی چون جشنواره فیلم فجر نمی خورد!

از سوی دیگر عدم اعلام اسامی هیأت داوران جشنواره تا پایان روز سوم باعث شد تا زمزمه هایی بین برخی اهالی رسانه رد و بدل شود که گویا دست اندرکاران جشنواره برای چینش هیأت داوری به مشکلات جدی برخورده اند! موضوعی که قطعا صحت ندارد ولی زاییده عملکرد ضعیف مدیریت جشنواره است. آنچه مهم است اینکه تاکنون سابقه نداشته جشنواره فجر این چنین اهالی رسانه را در خصوص جزئیات بی خبر بگذارد و اطلاعات را به صورت قطره چکانی بیرون دهد!

همچنین واکنش انفعالی دبیر جشنواره نسبت به حواشی جشنواره چهل و یکم از جمله مسأله انصراف برخی فیلمسازان از بخش بین الملل، یکی دیگر از اتفاقات روز بود! امینی که برای افتتاح نمایشگاه عکس ۱+۴۰ به پردیس ملت آمده بود در جمع خبرنگاران اعلام کرد جشنواره باشکوه در حال برگزاری است. این اظهارات امینی در حالی است که در برخی گروه های فضای مجازی تصاویر و متن هایی منتشر شده که نشان می دهد در برخی از سینماهای مردمی استقبال خوبی از جشنواره صورت نگرفته است! امینی همچنین در نشست خبری فیلم «سرهنگ ثریا» نیز حضور پیدا کرد.

بی شک توقع از مسئولان جشنواره فجر انقلاب پاسداری و صیانت از دستاوردهای ۴۰ ساله این رویداد سینمایی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.