جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

نشست خبری «پرونده باز است»؛

روی سیاه کارگردان«پرونده باز است» از فیلم بی‌مایه‌ی خود، مانع از آمدنش به جشنواره فیلم فجر شد/ علی قائم مقامی: فیلمنامه توسط مرکز رسانه قوه قضائیه بارها خوانده شده بود

نشست خبری فیلم سینمایی پرونده باز است

سینماپرس: کیومرث پوراحمد در نشست خبری فیلم خود در جشنواره حضور نیافت. علی قائم مقامی، تهیه کننده فیلم «پرونده باز است» : نظر آقای پوراحمد، کارگردان فیلم بر عدم حضور بود و من هم اصرار نکردم، چون ایشان پیش‌کسوت هستند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد ظهر امروز ۱۴ بهمن ماه در غیاب کارگردانش در پردیس ملت برگزار شد.

قائم‌مقامی تهیه‌کننده این اثر گفت: دوست داشتم آقای پوراحمد هم امروز در این نشست باشد با او تماس هم گرفتم اما ترجیح داد نباشد.

این تهیه‌کننده درباره فیلمنامه این اثر بیان کرد: آقای پوراحمد درباره فیلمنامه و کارگردانی باید نظر بدهد اما این قصه مربوط به سال ۹۰ است اگر آقای پوراحمد بود حتماً جواب می‌داد این فیلم ترکیبی از واقعیت و ذهنیات پوراحمد است. باید بگویم کلیت همه قتل‌هایی که برای نوجوانان رخ می‌دهد به همین شکل است اما تنها پنجاه درصد بر مبنای واقعیت بوده است.

وی در ادامه گفت: فیلمنامه «پرونده باز است» توسط مرکز رسانه قوه قضائیه بارها خوانده شده بود.

شادی مختاری بازیگر این فیلم هم بیان کرد: آقای پوراحمد جزو نسلی از فیلمسازان است که نایاب شدند و مهم این بود که با ایشان کار کنیم. وقتی با کسی کار می‌کنیم که این‌قدر درخشان است همه چیز متفاوت می‌شود. حضور در این فیلم برای من باعث افتخار بود. من سال‌ها پیش روزنامه‌نگار بودم ولی تعمدی در این نبوده که نقش‌هایی انتخاب کنم که حتماً روزنامه‌نگار باشم اگر کارگردانی به جز آقای پوراحمد بود سعی می‌کردم دچار کلیشه نشوم ولی به دلیل حضور آقای پوراحمد پذیرفتم و تلاش کردم شبیه هم نباشند.

وی گفت: من در ایفای نقش به این فکر کردم که در بزنگاه‌های زندگی چقدر به دغدغه‌های انسانی پای‌بندیم.

پویا نجفی دیگر بازیگر این فیلم هم توضیح داد: همکاری با آقای پوراحمد تجربه کاری خوبی برای من بود. کار با ایشان سختی‌هایی دارد چون وسواس دارد. با آقای پوراحمد از زمان پیش‌تولید خیلی صحبت کردیم.

مهبد جهان‌نوش دیگر بازیگر این اثر هم گفت: به نام خدای رنگین‌کمان، آقای پوراحمد برای من کارگردان نوستالژی‌هاست حتی برای رسیدن به این نقش بیرون رفتم و با دیگران دعوا کردم حتی از دوستان می‌خواستم چند روزی به کانون اصلاح و تربیت بروم تا ببینم آنجا چگونه است.

متین ستاری دیگر بازیگر این اثر توضیح داد: در فیلم کاراکتر من آرام است و به شخصیت خودم نزدیک است آقای پوراحمد هم خیلی به من کمک کردند.

مهدی جمشیدیان صداگذار «پرونده باز است» مطرح کرد: ما در هفته‌های اخیر بحث میکس را به جد دنبال کردم کار در این فیلم برای من خیلی تجربه خوبی بود. امیدوارم ماحصل دیدن این فیلم برای مخاطب به گونه‌ای باشد که حتی یک خانواده هم بتواند از قصاص بگذرد.

حمیدرضا یراق‌چیان آهنگساز و دیگر بازیگر این هم گفت: بعد از «شب یلدا» این دومین تجربه من است. آقای پوراحمد به ما گفت این آخرین فیلمش است و این باعث شد ما هم با جان و دل کار کنیم. پیام‌هایی که در این فیلم وجود داشت بسیار جدی بود. این فیلم با این حال امروزمان همزمان شد و این مضمون بخشش در آن پررنگ شد. آقای پوراحمد گفت من آنچه دارم برای این پیام فیلم می‌گذارم. در فیلم جمله‌ای داشت مبنی بر اینکه قبل از قصاص آدم یک داغ دارد و بعد از آن دو داغ و این به نظرم خیلی مهم است. فردی که در این فیلم به قتل رسیده تا لحظه مرگ از آینده آگاهی ندارد اما آن کسی که قصاص می‌شود مدت‌ها فشار روانی را با خود حمل می‌کند و این موضوع در فیلم نمود داشت. چنین فیلم‌هایی هیچوقت زمان انقضا ندارد چون چنین مضامینی همواره در زندگی هست.

دهقانی طراح صحنه این فیلم هم بیان کرد: من آقای پوراحمد را واقعاً دوست دارم در «کفش‌هایم کو» و «تیغ و ترمه» مدیر صحنه بودم پس دوست داشتم این همکاری ادامه پیدا کند. دوست داشتم خودم را در بازیگری هم محک بزنم و از این رو توانستم در این فیلم نقش کوتاهی داشته باشم.

مختاری درباره ایفای نقش فیک هم گفت: نظر شما محترم است. ما یاد گرفتیم به نظر دیگران احترام بگذاریم.

قائم مقامی درباره نیامدن پوراحمد اظهار کرد: همه می‌دانند چرا آقای پوراحمد نیامده است می‌توانستم بگویم کسالت داشت که نیامد اما این حرف خوب نیست من هم به ایشان گفتم بیاید اما قبول نکرد و من هم اصرار نکردم.

این تهیه‌کننده درباره تصویر نادرست از شغل خبرنگاری گفت: این فیلم درباره سال ۹۰ است قطعاً شرایط رسانه‌ها در آن زمان مثل الان نبوده چون در یازده سال همه چیز عوض شده است. آقای پوراحمد رسانه‌ای نیست و اصلاً رسانه‌ها را دنبال نمی‌کند او خیلی اهل فضای مجازی نیست.

نظرات

  • ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۱۱:۱۹
    0 0
    با این فیلم ضعیف باید جشنواره رو تحریم می کردی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.