پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

نشست خبری «آه سرد» برگزار شد؛

محقق: زلفم را به خواست خدا گره زده‌ام!

نشست خبری فیلم سینمایی «آه سرد»

سینماپرس: نشست خبری فیلم «آه سرد» با حضور عوامل فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «آه سرد» روز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم در حال برگزاری است.

در نشست خبری، ناهید عزیزی‌صدیق (کارگردان)، سیدرضا محقق (تهیه‌کننده)، ایمان صدیق (بازیگر) از جمله عوامل فیلم حضور دارند.

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره ریتم کند فیلم و اینکه مخاطب را اذیت نمی کرد؟ گفت: این اثر به سلیقه و انتخاب من برمی گردد اصولا به داستان هایی که با آرامش تعریف می شوند بیشتر علاقه‌مندم و ترجیح دادم که فیلمم را با آرامش روایت کنم.

عزیزی صدیق در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که ایده فیلم می‌توانست در یک فیلم کوتاه خلاصه شود، عنوان کرد: بلند شدن این ایده به سلیقه و انتخاب من برمیگردد. این سلیقه من می‌تواند بعضی دوستان را درگیر فیلم کند و برخی هم نه.

در ادامه محقق در پاسخ به اینکه به گیشه امیدوار است یا خیر؟ گفت: من هیچ وقت ناامید نیستم سعی کردم کار خوب و شرافت مندانه ای برای سینما ساخته باشم و اگر مخاطب اندکی حوصله داشته باشد می تواند با فیلم ارتباط بگیرد.

ناهید عزیزی صدیق نیز در این باره گفت: یک موضوعی که سالهاست دستمایه خیلی از فیلم ها در سینمای ایران شده، دعوت ما به قضاوت نکردن است. یک جایی باید بپذیریم که قضاوت کردن کار آدمی نیست. در واقع موضوع اصلی فیلم تردیدهای یک شخص است برای انتقام گرفتن یا نگرفتن.

این کارگردان در پاسخ به دغدغه شخصی اش از انتقام و مهاجرت در ساخت این فیلم بیان کرد؟ در نسخه های قبل تر تدوین، زندگی برادر بزرگتر و مسایلی که دیگر بودند بیشتر نمود داشت. در نسخه های بعدی و در تدوین های بعدی به موضوع مهاجرت هم اشاره شده و همین طور مساله مواجهه فرد با شریک زندگی اش مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه عزیزی صدیق در پاسخ به اینکه عنوان اولین فیلم بلند شرایط ساخت فیلم چقدر دشوار بود و دشوارترین سکانس فیلم تصریح کرد: من با تشویق ها و حمایت احمد بهرامی (کارگردان) که همسرم هستند شروع به کار فیلمسازی کردم. فیلم اول را خودمان سرمایه گذاری کردیم فیلم دوم را سرمایه گذار پیدا کردم. ما در این فیلم با بضاعت خیلی کم شروع کردیم.

وی ادامه داد: آقای محقق مشغول پیش تولید شهر خاموش بود که با ایشان در مورد شرایط مان صحبت کردم و احساس می کردم در این کار اشتراکات زیادی داریم و ایشان خیلی زود برای ساخت فیلم، به ما دست یاری دادند.

این کارگردان اضافه کرد: در تمام طول کار، آقای محقق مدام میگفت که نگران نباش و بسیار برای ساخت فیلم ما را حمایت کرد. ما در محدودیت‌ها فیلم ساختیم اما همان‌طور که گفتم حمایت‌های آقای محقق تهیه کننده کار بسیار زیاد بود. از ابتدا دوست داشتم که در مکان کوهستانی فیلمبرداری کنیم اما زمانی که وارد مرحله تولید شدیم، تازه متوجه شدم که چقدر فیلم ساختن در چنین وضعی سخت است. شرایط اقلیمی بسیار دشوار بود و دمای هوا در لوکیشن بسیار پایین بود و جاده‌های پیچ در پیچی وجود داشت.

تهیه‌کننده «آه سرد» با اشاره به دغدغه‌های ساخت فیلم‌های هنری گفت: قبل از هر چیزی، از احمد بهرامی تشکر می‌کنم که از سرمایه‌ های سینماست و همچنین از ناهید عزیزی صدیق. زیرا انرژی‌ای که از این دو نفر گرفتم من را به ساخت این اثر سوق داد.

می‌خواهم تا آخر عمرم در خدمت این نوع سینمای هنری باشم و هرکاری که بتوانم در راستای این نوع فیلمسازی کوتاهی نخواهم کرد.

وی بیان کرد: سختی ساخت این فیلم را از قبل درک کرده بودم اما زلفم را به خواست خدا گره زده ام.

این کارگردان در واکنش به سوالی که فیلم را برای داوران ساخته است گفت: این جمله که فیلمی برای جشنواره یا داوران ساخته شده، سالهاست مطرح است. صادقانه بگویم که هدف من این بود که یک مسئله اجتماعی را در قالب یک فیلم سینمایی بیان کنم. قطعاً این فیلم برای خوش آمدن مخاطب زیاد ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.