چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

در نشست خبری فیلم مطرح شد؛

بهروز افخمی: برای خواندن فیلمنامه «استاد» استخاره کردم!/ وظیفه فیلمساز ارائه راهکار نیست!

بهروز افخمی و عماد حسینی در نشست خبری فیلم سینمایی استاد

سینماپرس: بهروز افخمی تهیه کننده فیلم «استاد» در نشست خبری این اثر سینمایی عنوان کرد: زمانی که ساخت این فیلم به من پیشنهاد شد برای خواندن فیلمنامه آن استخاره کردم.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری «فیلم استاد» اولین فیلم پخش شده در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان در سالن ۱۲ پردیس ملت برگزار شد.

بهروز افخمی تهیه‌کننده فیلم استاد در ابتدای نشست اظهار کرد: خودم که برای اولین بار فیلم را تماشا می‌کردم به نظرم فیلم گرمی بود.

عماد حسینی کارگردان فیلم در پاسخ به این سوال که هدف از ساخت این فیلم چه بود، گفت: با کلمات نمی‌توان هدف از ساخت فیلم را عنوان کرد و هر مخاطبی بنا به دید فیلم به آن نگاه می‌کند. و هرکسی به دنبال یک سوژه برای ساخت فیلم است، این سوژه به نظرم جالب آمد به همین دلیل آن را ساختم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اینکه چرا در ایران فیلم درباره تجاوز زیاد ساخته می‌شود، بیان کرد: مگر چند فیلم درباره تجاوز در ایران ساخته شده است، این درحالی است که در کشورهای دیگر در این باره این مساله فیلم‌های زیادی ساخته شده است. من در این فیلم سعی کردم واقعیت شخصیت‌ها را نشان دهم و معتقدم فیلم موضع خاص خود را نسبت به موضوع تعرض دارد.

حسینی در پاسخ به اینکه آیا شخصیت خاصی را برای ساخت فیلم در نظر داشت، گفت: طی سال‌های گذشته از این استادها در کشور ما زیاد شده است، حتی به من گفته بودند که این فیلم را نسازم و بسیاری از افراد در سینما تلاش می‌کردند من راضی به انصراف از ساخت فیلم شوم.

وی درباره اینکه به دنبال نقد جریان‌های فمینیستی در فیلم هست، یا خیر تاکید کرد: متن فیلم استاد یک متن اورجینال است، البته نقدهایی هم به برخی جریان‌های فمینیستی داشتیم.

وی افزود: فیلمنامه من اقتباسی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد اقتباس از فیلم فروشنده را داشتید، گفت: من هیچ شباهتی با آن فیلم نمی‌بینم اما دارای موضوعات یکسانی هستند.

حسینی در ادامه در خصوص پیام فیلم گفت: من فکر نمی‌کنم وظیفه فیلمساز ارائه راهکار و پیام و بیانیه و... باشد. وظیفه ما به عنوان هنرمند بازنمایی درست ماجراهاست و این کمک می‌کند به کسانی که وظیفه‌شان ارائه راهکار و اتخاذ تمهیدات است. و اینکه مردم عادی چطور می‌تونن مراقب فرزندانشان باشند.

افخمی در پاسخ به این سوال که هزینه ساخت این فیلم چقدر بوده گفت: مخارج فیلم کمتر از ۳.۵ میلیارد تومان است چون هزینه‌ها بالا رفته و عوامل درصدهایی از مالکیت فیلم را دریافت کردند که باعث شد این فیلم ساخته شود.

هدیه حسینی‌نژاد بازیگر فیلم نیز در پاسخ به این سوال که چه چالش هایی با این نقش داشتید گفت: واقعیت این است که فکر می‌کنم کمتر زنی وجود دارد که حداقل از کنار موضوع رد نشده باشد.

وی افزود: من هم موارد مشابهی برایم پیش آمده و به همین دلیل دوست داشتم این نقش را بازی کنم.

وی ادامه داد: آن‌گونه که من به عنوان یک زن برای این فیلم متاثر شدم آقایان نشده‌اند.

افخمی در پاسخ به این سوال که چرا سراغ یک فیلم آپارتمانی رفتید در صورتی که خود شما مخالف ساخت فیلم‌های این چنینی هستید، گفت: وقتی فهمیدم موضوع فیلمنامه درمورد «می تو» هست نمی‌خواستم قبول کنم چون گفتم دوره «می‌تو» گذشته برای خواندن فیلمنامه استخاره کردم خوب آمد. تا صفحه ۷۰ خواندم و خوشم آمد. به من زنگ زدند و نظر خواستند و دوباره استخاره کردم خیلی خوب آمد.

افخمی در ادامه عنوان کرد: بدون کمک هیچ نهاد دولتی، نیمه دولتی، خصولتی و ... توانستیم این فیلم را تمام کنیم.

سجاد بابایی بازیگر نقش علیرضا که با تاخیر به نشست رسیده بود در ابتدای صحبت خود گفت: با مردم کشورمان همدردی می‌کنم به خاطر اتفاقات اخیر و زلزله خوی و علت دیر رسیدن به نشست را نبودن در تهران مطرح کرد و از دیر اطلاع دادن جشنواره برای زمان پخش فیلم در جشنواره گلایه کرد.

این بازیگر در ادامه گفت: کاراکتر من در فیلم عصبی یا در لبه تیز غیرت قرار گرفته است، کارکتر برای من نوعی تک روی داشت که درگیر تصمیم گیری لحظه‌ای می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.