چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

پنج ویژه برنامه «سینمایی سیما» در طول «جشنواره فیلم فجر»؛

از بازگشت «هفت» با اجرای تهیه کننده «اُستاد» تا برون سپاری تولید «نقد سینما» به اُرگان تولیدکننده «عطرآلود» و «در آغوش درخت»!

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: همزمان با آغاز چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر، ۵ ویژه برنامه سینمایی در ایام دهه فجر روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیون می‌رود.

به گزارش سینماپرس، در آستانه برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلفی از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تدارک دیده شده است. پوشش ویژه چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر در چارچوب چند برنامه رادیویی و تلویزیونی روی آنتن می‌رود که در ادامه به جزئیات ۵ ویژه برنامه سینمایی در ایام دهه فجر اشاره می‌شود:

۱. بازگشت «هفت» با اجرای افخمی/ «سینما» در حاشیه تلویزیون!

برنامه «هفت» از دوازدهم بهمن ماه تا پایان جشنواره فیلم فجر هر شب ساعت ۲۳ به مدت ۱۲۰ دقیقه به صورت زنده از شبکه نمایش با اجرای بهروز افخمی پخش خواهد شد. این برنامه با حضور هنرمندان، منتقدان و مسئولان فرهنگی و هنری در حوزه سینما، برای گفت‌وگو، نقد، تحلیل و بررسی آثار جشنواره سینمایی جشنواره فیلم فجر بر خلاف سال‌های گذشته که از قاب شبکه سه سیما پخش می‌شد، با تصمیم مدیران سیما روی آنتن شبکه نمایش خواهد رفت.

«هفت» به دلایلی که مدیران سیما می‌گویند، از این جهت به شبکه نمایش منتقل شده که ذات این شبکه با مفهوم سینما گره خورده، اما نباید نادیده گرفت که اساسا انتقال پر بیننده‌ترین برنامه تخصصی سینما در تلویزیون، سینما و جشنواره فیلم فجر را از دسترس طیف‌ زیادی از مخاطبان صداوسیما دور خواهد کرد و حس عمومی بودن یک جشنواره ملی سینمایی را بیش از گذشته از بین خواهد برد. برنامه‌ای که به تعبیر محسن برمهانی معاون سیما، سرقفلی ویژه برنامه‌های سینمایی تلویزیون است.

به گفته تهیه کننده «هفت» این برنامه قرار است در دو بخش اصلی تولید شود که در نیمه اول برنامه شاهد میزهای موضوعی مبتلابه صنعت تصویر ایرانی خواهیم بود و در آن موضوعاتی چون «ژانرهای مغفول»، «امر ملی و هویت ایرانی»، «اقتباس و ادبیات» و... پرداخته می‌شود.

از بازگشت «هفت» با اجرای تهیه کننده «اُستاد» تا برون سپاری تولید «نقد سینما» به اُرگان تولیدکننده «عطرآلود» و «در آغوش درخت»!

همچنین در فصل جدید برنامه هفت فراتر از مسائل صنفی سینمای ایران، قرار است به آنچه مسیر پیش‌روی صنعت تصویر ایرانی را تسطیح می‌کند پرداخته شود. این قسمت با حضور کارشناسان مرتبط و مربوطه تدارک دیده شده است.

در بخش دوم که بخش اصلی برنامه است، میز نقد آثار حاضر در جشنواره چهل‌ویکم تدارک دیده شده که با دعوت منتقدان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

۲. «نقد سینما» هرشب از شبکه چهار سیما

فصل چهارم برنامه «نقد سینما» پس از یک سال وقفه‌ همزمان با برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از ۱۲ بهمن‌ماه پخش خود را آغاز می‌کند.

سری جدید این برنامه که با مشارکت سازمان سینمایی سوره تولید می‌شود، با تغییر رویکرد محتوایی و با هدف طرح مباحث عمیق‌تر درباره سینمای ایران از شبکه پنج سیما به شبکه چهار منتقل شد و قرار است همزمان با برگزاری این رویداد سینمایی در پردیس سینمایی ملت صورت زنده روی آنتن برود.

از بازگشت «هفت» با اجرای تهیه کننده «اُستاد» تا برون سپاری تولید «نقد سینما» به اُرگان تولیدکننده «عطرآلود» و «در آغوش درخت»!

«نقد سینما» در ایام برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به صورت زنده با حضور اکبر نبوی، پژوهشگر و منتقد سینما روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

۳. پخش «سینما جام جم» با حضور منتقدان سینما

برنامه «سینما جام جم» محصول گروه فرهنگ، هنر و ادب شبکه جهانی جام جم همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی از شبکه جام جم پخش می‌شود. این برنامه در ساختار ترکیبی و در دو بخش اصلی میز نقد و گفت و گو با نویسندگان و منتقدان سینما و عوامل فیلم‌ها به معرفی مهم ترین فیلم‌های اکران شده و در حال اکران سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ می‌پردازد.

از بازگشت «هفت» با اجرای تهیه کننده «اُستاد» تا برون سپاری تولید «نقد سینما» به اُرگان تولیدکننده «عطرآلود» و «در آغوش درخت»!

«سینما جام جم» با حضور «مازیار معاونی» پزشک و منتقد سینما و حضور بازیگر فیلم «حمید رضا نعیمی» و تهیه کننده فیلم «جلیل شعبانی» به مدت ۴۵ دقیقه در ساعت ۲۱:۴۵ دقیقه روز چهارشنبه ۱۲ بهمن و تکرار آن، روز بعد ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه ظهر پخش خواهد شد.

۴. ۲ ویژه برنامه سینمایی در رادیو

«تماشاخانه» برنامه تئاتر و هنرهای نمایشی رادیو جوان است که در ایام دهه فجر به بررسی متن و حواشی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر می پردازد. این برنامه با حضور در مکان برگزاری این جشنواره یعنی تئاتر شهر، با عوامل نمایش‌ها و مسئولین برگزاری این جشنواره گفتگو خواهد کرد.

رادیو فرهنگ در ویژه برنامه «برداشت ۴۱» رویدادهای چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر را به طور زنده منعکس می‌کند.
در برنامه «برداشت ۴۱» علاوه بر اطلاع‌رسانی از اخبار جشنواره فیلم فجر، با مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، کارگردانان و فیلم‌سازان، بازیگران و منتقدان حاضر در جشنواره، درباره کم و کیف برگزاری آن و همچنین حواشی و تحلیل و بررسی فیلم های راه یافته به این دوره از جشنواره گفت‌وگو می‌شود.

مرور آثار حاضر در این دوره جشنواره به همراه انعکاس برنامه‌ها و نشست‌ها و پخش بخش ‌های ویژه‌ای به مناسبت چهلمین دوره جشنواره از بخش‌های این برنامه به شمار می آیند. برنامه برداشت چهل و یک وبژه برنامه ای برای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است که ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.