دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

توسط هیات اسلامی هنرمندان صورت گرفت؛

جلد دوم از «منشور سینما» به همراه کتاب «ماهیت شناسی نخستین فتنه در قرن جدید» رونمایی شد/ از معرفی معماری فتنه تا تاکید بر لزوم جهاد تبیین

مراسم رونمایی از کتاب‌های منشور سینما و ماهیت‌شناسی نخستین فتنه در قرن جدید

سینماپرس: صبح امروز نشست خبری و رونمایی از کتاب‌های منشور سینما جلد دوم به کوشش پرویز فارسیجانی و ماهیت شناسی نخستین فتنه قرن جدید به نویسندگی محمدرضا شاه حسینی و روح اله شمقدری در تماشاخانه مهر برگزار شد.  

به گزارش سینماپرس در این نشست جواد شمقدری مدیرعامل جامعه اسلامی هنرمندان سخنان خود را با یاد هنرمندان فقید این مجموعه آغاز نمود و گفت: یادی کنیم از همه عزیزانی که در دوران کرونا از دست دادیم مانند مرحوم سجادپور، شاهد سلطانی، ملت خواه، استاد عالمی و همه عزیزانی که جای آنها در میان ما خالی است. لازم است ایام الله دهه فجر را هم تبریک بگویم و بار دیگر با دلی مطمئن و اراده ای قوی گام های خود را در مسیر انقلاب برداریم.

وی با اشاره به حوادث اخیر عنوان کرد: اعلام می کنم این روزها شاهد حوادثی هستیم که در تاریخ بشر نمونه است؛ بعضی‌ها با آینده نگری خود سعی کردند موضع گیری کنند اما غافل از اینکه آینده ما دست دیگری است و دچار جو زدگی شدند و احساس کردند از قافله نباید عقب بمانند و واکنش هایی نشان دادند. وی در ادامه به گروه دیگری که ماهیت اصلی خود را رو کردند اشاره و افزود، افرادی که سالها پشت نقابها پنهان شده بودند ماهیتشان در طی این سه چهار دهه اخیر در حوزه فرهنگ رو شده است گروهی که همیشه از ناحیه ایشان آسیب دیدیم و اتفاقاً افرادی هستند که بیشترین رانت‌ها از حاکمیت در اختیارشان قرار گرفته است. مدیر اسبق سازمان سینمایی با اشاره به این مهم که بچه های انقلاب را دریابید افزود : فرصت‌های زیادی از نیروهای انقلاب اسلامی گرفته شد و متأسفانه مسئولان متوجه این امر نبودند و شاید هم بنا شد در دهه دوم انقلاب پاکسازی شکل بگیرد، اما در حوزه فرهنگ و هنر افراد و مسئولین توجهی نشان نمی دادند. اما امروز حجت تمام شده است و امیدوارم در گام دوم انقلاب اسلامی نهادهای فرهنگی این فرصت را طلایی بشمارند و قدمی در مسیر انقلاب بردارند.

این کارگردان سینما در ادامه اظهار داشت: برخی از ما خیلی وقتها فرصت طلایی را از دست می دهیم که این موضوع به هنرمندان و بخشی از آن هم به مسئولان بر می گردد.

ایشان سخنان خود را با بیان یک خواسته از نهادهای فرهنگی به پایان رساند و گفت : وزارت ارشاد، حوزه هنری، سازمان اوج و دیگر نهادهای فرهنگی روی این موضوع کار کنند تا به عرصه تولید برسد باید توجه شود که دشمن عزمش قطعی است که انقلاب را واژگون کند و در ادامه مسیر خیلی از سلبریتی ها هم این عزم را دیدند و فکر معیشت و آینده کاری خود بودند اگرچه ما معتقدیم این حرکت بستری برای ظهور منجی بشریت است که در کلام مقام معظم رهبری دیدیم.

در ادامه عظیمی عضو هیات امنا هیات اسلامی هنرمندان پشت تریبون قرار گرفت و بیان داشت: حضرت امام فرمودند اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد که به تعبیر بنده یکی از سنگرها سینما است، امروز زبان دعوت به خدا همین فرهنگ است برای فتح چنین سنگری نیاز به مقدمات جدی است، طرح، بودجه، برنامه وامکانات می خواهد تا این اتفاق بیافتد مدیر اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس افزود : جبهه انقلاب سینماگران هستند پس تردید نیست جایگاه مهمی دارند باید کمربندهایمان را سفت کنیم برویم به سمت سینمای جهان شاید به حرف من بخندید اما این واقعیتی است که به وقوع خواهد پیوست اگر دیر بجنبیم از قافله عقب می مانیم.

سپس دکتر الهی از چهره های شاخص فرهنگی و رسانه ای به روی سن آمد و ضمن باز تعریف بحث جنگ ترکیبی عنوان کرد: ما در عرصه رسانه جدا از مولفه هایی که دارد تعریف می کنیم، بحث دروغ، مهاجرت و... هست که در کنار آن مولفه های نظامی هم وجود دارد. این فتنه یکی از بزرگترین‌ها بود که در این ۸۰ روز اتفاق افتاد.

در ادامه با اشاره به رونمایی از دو کتاب در این مراسم افزود: اتفاق امروز رونمایی از کتاب‌ها بسیار مهم و مصداق جهاد تبعین است، چون در جایی که هنرمندان را از تولید آثار محروم می کنند، هیأت اسلامی هنرمندان با رونمایی از کتاب های خود سرزندگی و نشات را در جامعه هنری ایجاد میکنند، این در حالی است که نشاط فرهنگی اگر خود به خود صورت گیرد مافیاساز است، اگر عدالت را در جامعه برقرار کنیم قطعا شادی را تزریق کردیم.

در ادامه مراسم و پس از پخش تیزر مدیراجرایی جامعه هنرمندان به ارائه گزارشی از فعالیت این مجموعه پرداخت و گفت: انتشارات جامعه اسلامی هنرمندان را در سال ۱۳۹۶ در شرایطی راه انداختیم که منطقی نداشت چون مجموعه هیات اسلامی هنرمندان با فشارهای مالی در حال تعطیلی بود و اساساً تصور نمی کردیم به جایی برسیم که ۱۰ اثر را معرفی و امروز آثار ۱۱ و ۱۲ هم رونمایی کنیم. وی در ادامه افزود: امروزه هر چند رویکرد دولت انقلابی شده ولی این مجموعه هنوز نه تنها حمایتی کسب نکرده بلکه همچنان با محدودیت هایی مواجه است.

در ادامه از دکتر پرویز فارسیجانی مؤلف دعوت شد تا به روی صحنه آمده و به معرفی کتاب خود بپردازد ایشان سخنان خود را با بیان این مطلب آغاز کرد که وقتی جلد نخست منشور سینما نوشته و آماده شد خیلی افراد فکر نمی کردند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به جز جمله بهشت زهرا فرمایشی درباره سینما داشته باشند اما دیدیم که حضرت امام (ره) به نکات زیادی اشاره کردند که ۶۱ صفحه از کتاب را شامل می شد. وی ادامه داد: در جلد نخست رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تا سال ۱۳۹۰ منعکس شده بود که در این مسیر تبیینی و پس از انتشار جلد نخست این کتاب بود که رهنمودهای معظم له را از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ طبقه بندی موضوعی نمودیم تا دغدغه های امام خامنه ای را جمع آوری نموده و نگاه معظم له به سینما و سینماگران و نقش و اهمیت هنر هفتم را از منظر ایشان جمع آوری و در جلد دوم این کتاب منعکس نماییم.

وی افزود: امیدوارم در هنر انقلاب منویات امامین انقلاب را در حوزه فیلم و تولیدات سینمایی عملی کنیم و در حوزه تولید فیلم و سریال آثار شاخصی داشته باشیم و البته مسئولان متولی این کار هم برای ادامه مسیر مشوق باشند.

پس از این و در ادامه مراسم از محمدرضا شاه حسینی نویسنده کتاب ماهیت شناسی نخستین فتنه در قرن جدید خواسته شد تا به معرفی این کتاب بپردازد.

شاه حسینی سخنان خود را با بیان این مطلب آغاز کرد که شاید بزرگترین سوالی که پیش بیاید این باشد که چنین کتابی با این محتوا بعد از گذشت ۴ ماه از آغاز فتنه چگونه تولید و امروز رونمایی شده است. این در حالیست که باید توجه داشت پروسه اندلسیزاسیون بیش از ۶۰ سال است که به صورت منضبط و توسط دشمنان در حال پیگیری است و در این میان بالاخص در ۸ سال گذشته بسترهای ویژه ای برای آن مهیا گردید. بستری بسیار مناسب برای به ثمر رسیدن بذرهای کاشته شده که خروجی خود را امسال بروز دهد. البته نحوه عملکرد دولت جدید در چیدمان مدیریتی در همان بهمن ماه پارسال نشان داد که حضور ادامه دار بانیان وضع موجود بر مصادر مدیریتی شرایط کشور را در آینده ای نزدیک ملتهب خواهد کرد.

وی ضمن تبیین بخشی از شرایط ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک جهان اسلام و ایران اسلامی به عنوان ام القرا جهان اسلام افزود : نگارش این کتاب محصول آینده پژوهی صورت گرفته و چندین ماه آمادگی و رصد برای بروز یک فتنه در مسیر حاکمیت جمهوری اسلامی بود و از این جهت در این کتاب با همراهی دکتر شمقدری به سرعت عمق نقشه دشمن را در ۵ سطح سوپراستراتژیک، نانو استراتژیک، عملیاتی و تکنیکی و تاکتیکی مشخص کردیم تا زمینه ای باشد برای دوستانی که قصد دارند در زمینه ماهیت شناسی فتنه اخیر نگاه جامعی داشته باشند و اقدام به تولید آثار هنری و سینمایی نمایند.

در انتهای مراسم و در بخش اول، کتاب منشور سینما جلد دوم با حضور محمدرضا اسلاملو، رضا رسولی، جلیل عرفان منش، شفیع آقا محمدیان، جواد شمقدری و پرویز فارسیجانی رونمایی شد و سپس عکس یادگاری گرفته شد.

و در بخش دوم نیز کتاب ماهیت شناسی نخستین فتنه در قرن جدید با حضور سردار ابطحی، جهانگیر الماسی، حسین طلابیگی، سیداحمد میرعلائی و رضا برجی، مهدی عظیمی و جواد شمقدری رونمایی شد.

لازم به ذکر است که در این مراسم میهمانانی چون محمدحسین نیرومند مشاور وزیر ارشاد، سردار ابطحی دبیر کل کنفرانس انتفاضه فلسطین رضا برجی، شفیع آقامحمدیان، حسین طلابیگی مدیرکل نظارت بر مراکز سینمایی، مهدی عظیمی میر آبادی، محمد قهرمانی، سعید الهی، روح اله برادری، مهدی فیوضی، اکبر حر، جواد شمقدری، محمدرضا اسلاملو، سیداحمد میرعلائی، محمود محمدطائمه، جلیل عرفان منش، جهانگیر الماسی، عبدالحسین بدرلو، محسن علی اکبری، رضا رسولی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.