شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مشکلات پیش روی حوزه تئاتر کشور مرتفع شود

سید نظام الدین موسوی

سینماپرس: سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه ۷ بهمن با حضور در مجموعه تئاتر شهر ضمن دیدار با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و رئیس مجموعه، به تماشای نمایش «آلاء» در سالن قشقایی نشست.

به گزارش سینماپرس، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه هفتم بهمن با حضور در مجموعه تئاتر شهر ضمن دیدار و گفتگو با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار در سالن قشقایی نشست.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقوله تئاتر، افزایش بودجه هنر تئاتر را یکی از مهم‌ترین ملزوماتی دانست که می‌تواند در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و موجب ایجاد شرایطی مؤثرتر برای اعتلای این هنر در کشورمان شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: بنده و همکارانم در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نهایت تلاش خود را انجام داده‌ایم که علاوه بر برگزاری جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای که در این دوره با نگاه جدی‌تری برگزار شد، شرایطی را فراهم کنیم که رویداد معتبر و ارزشمندی چون جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان و تماشاگران این عرصه باشد.

نظری با اشاره به ضعف زیرساخت‌های حوزه تئاتر تاکید کرد: هنرمندان تئاتر از محجوب ترین هنرمندان این سرزمین هستند که با حمایت‌های مالی محدود تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا به بهترین شکل ممکن میزبان مؤثری از تماشاگران فهیم این عرصه در صحنه‌های تئاتر باشند. بنابراین امید می‌رود با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد ارتقای بودجه تئاتر باشیم. این در حالی است که با توجه به گستردگی نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی در کشور ماجرا را به سمتی هدایت‌شده که افزایش بودجه تئاتر یکی از مهم‌ترین موارد به‌حساب می‌آید.

سید محمدجواد طاهری رئیس تئاتر شهر نیز ضمن ارائه توضیحاتی از روند اجرای آثار نمایشی در این مجموعه طی ماه‌های گذشته و جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: با توجه به تعدد گروه‌های مختلف نمایشی در کشور و همچنین اهمیت هنر نمایش در ایران راه‌اندازی و تاسیس «سازمان تئاترکشور» امری لازم و ضروری است که به نظر می‌آید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه می‌توانند همراه خوبی برای تحقق این موضوع باشند. این در حالی است که حضور بیشتر نمایندگان محترم در اجراهای نمایشی می‌تواند نقش مؤثری در آشنایی هرچه بهتر آن‌ها پیرامون هنر تئاتر ایفا کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع حریم تئاتر شهر اشاره کرد و گفت: بحث حریم تئاتر شهر یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این سال‌ها موردتوجه مدیران مجموعه تئاتر شهر قرار گرفته است. از این رو بنده و همکارانم در این مدت نهایت تلاش خود را انجام داده‌ایم تا به‌واسطه همکاری نهادهایی چون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، شهردای تهران، شورای اسلامی شهر تهران، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها اقدامات اجرایی را برای حل این موضوع انجام دهیم. در این زمینه هم خوشبختانه با حسن توجهی که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکارانشان صورت گرفته، شاهد اقداماتی بودیم که می‌تواند بحث تعیین حریم مجموعه تئاتر شهر را موردتوجه جدی‌تری قرار دهد. از این رو امیدوارم با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم بتوانیم هرچه زودتر شاهد ایجاد شرایطی مساعد و آرام در حریم مجموعه تئاتر باشیم.

سید نظام‌الدین موسوی نیز در این دیدار با قدردانی از دست اندرکاران اداره کل هنرهای نمایشی، ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مجموعه تئاتر در برگزاری هرچه باشکوه تر این دوره از جشنواره توضیح داد: بنده و سایر همکارانم به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی نهایت تلاش خود را انجام می دهیم تا مشکلات پیش روی حوزه تئاتر کشور که دوستان به آن اشاره کردند، مرتفع شود. این وظیفه ذاتی و اصلی ما به عنوان نماینده مردم شریف ایران در مجلس شورای اسلامی است که بتوانیم در حد وظایف قانونی مان به مشکلات تئاتر کشور رسیدگی کنیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: بر اساس صحبت‌هایی که دوستان انجام دادند، به زودی همراه با سایر همکاران در مجمع نمایندگان استان تهران جلسات مشترکی را با عزیزان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده و ضمن ارزیابی مشکلات بودجه ای تئاتر و همچنین حریم تئاتر شهر، گام های اجرایی را برای حل مشکلات موجود برداریم. به هر ترتیب آنچه امروز در این دیدار مطرح شد طرح بخشی از مشکلات تئاتر کشور است که بنده تلاش می کنم به سهم خود برای مرتفع کردن آن‌ها قدم هایی را بردارم. این در حالی است که موضوع بودجه هم بحث مهمی است که می بایست طی روزهای آینده به صورت دقیق و مستمر مورد بررسی کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.