شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

نگاهی به فروش سینماها طی هفته گذشته؛

جای خالی توده های مردم در سینماها به شدت مشهود است!

سالن سینما

سینماپرس: در حالی که طی هفته اخیر فیلم سینمایی «پالتو شتری» به چرخه اکران اضافه شد این اثر هم طی یک هفته تنها حدود ۵۷۰۰ مخاطب در سراسر کشور داشت تا رخوت و یخ زدگی گیشه سینماها همچنان ادامه داشته باشد؛ طی هفته گذشته سایر فیلم های در حال اکران نیز فروش اندکی داشتند.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی طی یک هفته اکران سراسری تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۹ جمعه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱) تنها ۳ بلیت فروخت تا طبق روال گذشته کم مخاطب ترین فیلم سینمایی باشد!

«پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی نیز به عنوان جدیدترین فیلم اکران تنها حدود ۵۷۰۰ مخاطب داشت! «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی نیز تنها ۴۹ بلیت فروخت تا بعد از «بیرو» دومین فیلم کم مخاطب گیشه باشد.

۳ فیلم سینمایی «جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی، «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی که برخی مدیران و اهالی سینما چشم امید به آن ها دوخته بودند نیز همانند گذشته امیدها را ناامید کردند به نحوی که هیچ یک از این فیلم ها طی هفته اخیر حتی نتوانستند به تعداد یک دهم درصد از جمعیت کل کشور (با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری) را به سالن های سینما بکشانند!

کم مخاطبی فیلم ها در حالی است که برخی شبه رسانه ها با انتشار ارقام میلیاردی فروش اینطور القا می کنند که وضعیت گیشه سینماها خوب است در حالی که آنچه در سینما مهم است رقم فروش نیست و میزان مخاطب است که اهمیت دارد!

«جزیره فضایی» طی هفته اخیر تنها حدود ۱۸۵۰۰ نفر مخاطب داشت؛ «چپ راست» ۵۶ هزار نفر و «ملاقات خصوصی» تنها حدود ۶۸ هزار نفر از جمعیت ۸۵ میلیون نفری را به سالن های سینما کشاندند!

بی تردید در آستانه نوروز نیاز است که مدیران سینمایی دغدغه مندانه وارد میدان شده و با در نظر گرفتن ارقام قابل قبول به عنوان کمک معیشت برای یکایک اهالی صنوف سینمایی، با شهرداری و نهادهای دیگر وارد مذاکره شده و بن های کالا و ارزاق برای سینماگران بیکار و خانه نشین تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.