یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

دیدار وزرای فرهنگ ایران و لیبی؛

اسماعیلی: ایران و لیبی ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در حوزه سینما و شعر دارند

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزرای فرهنگ ایران و لیبی در حاشیه مراسم معرفی نواکشوت به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، درباره تعاملات هنری و فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم معرفی نواکشوت به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با مبروکه توغی عثمان وزیر فرهنگ لیبی دیدار کرد.

اسماعیلی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی هنری ایران و لیبی بویژه در حوزه سینما، شعر و ادبیات و هنرهای تجسمی این دیدار را آغاز فصلی نویی در مراودات هنری و فرهنگی میان دو کشور دانست.

مبروکه توغی عثمان وزیر فرهنگ لیبی نیز با اشاره به استقبال خوب مردم و هنرمندان لیبیایی از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان ایرانی که اخیرا در لیبی برگزاری شد، گفت: اینگونه برنامه های هنری را موجب شناخت بیشتر مردم کشورهای شمال آفریقا از غنای هنری و فرهنگی هنرمندان ایرانی است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در مراسم معرفی رسمی نواکشوت پایتخت کشور موریتانی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ از روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه وارد این کشور شده است.

سازمان آموزشی، فرهنگی و علمی اسلامی (ایسسکو)، وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی، نواکشوت را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.