دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

جزئیاتی از برنامه‌های جدید؛

«پرستاره»، «بازی موازی» و «مدرسه تلویزیونی ایران» روی آنتن شبکه آموزش

شبکه آموزش سیما

سینماپرس: مدیر گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش گفت: از آنجایی که بسیاری از نوجوانان بیش تر زمان خود را به دنبال کنسول بازی هستند، «بازی موازی» این قشر خاص را هدف قرار داده است. در «بازی موازی» به دنبال این هستیم که گیمرها مشارکت داشته باشند و مهارت‌هایی مثل کنترل خشم و… را آموزش دهیم.

به گزارش سینماپرس، حسین نعمتی مدیر گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش گفت: با توجه به شعار شبکه که «یادگیری خوشمزه است»، هدفمان یادگیری با طعم لذت و سرگرمی است و آموزش را با بازی ارائه می‌کنیم.

نعمتی خاطرنشان کرد: شبکه آموزش مدت‌ها پیش قصد داشت در حوزه بازی‌های ویدیویی کاری انجام دهد از همین رو گروه مهارت‌های عمومی و تامین برنامه روی ایده‌هایی کار کرد.

بازی موازی» برای گیمرها

مدیر گروه آموزش های عمومی شبکه آموزش ادامه داد: در شبکه آموزش همراه با جام جهانی فوتبال قطر، «بازی موازی» در حوزه گیمرها را طراحی کردیم که نقیضه‌ای از یک برنامه ورزشی است و با نگاه طنز به بازی‌های جام جهانی می‌پردازند که با استقبال خوبی هم همراه شد و قرار است در آینده هم به سبک‌های دیگر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به این که در کشور حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون گیمر داریم و در جهان صنعت بازی حدود ۱۶۰ میلیارد دلار درآمدزایی دارد، گفت: تا چندسال پیش در کشورمان به بازی رایانه‌ای نگاه جدی نداشتیم اما این نگاه باید تغییر کند.

نعمتی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بسیاری از نوجوانان بیش تر زمان خود را به دنبال کنسول بازی هستند، «بازی موازی» این قشر خاص را هدف قرار داده است. در «بازی موازی» به دنبال این هستیم که گیمرها مشارکت داشته باشند و مهارت‌هایی مثل کنترل خشم و… را آموزش دهیم.

آموزش توام با بازی در «مدرسه تلویزیونی ایران»

مدیر گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش تصریح کرد: برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» که طرح بزرگی در شبکه آموزش است در دوره جدید با ابداع طراحی نو و خلاقیت، آموزش را توام با بازی طراحی و ارائه کرده تا جذابیت آموزش برای دانش آموزان دو چندان شود و هر روز پنج ساعت در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش داریم و انواع بازی‌ها ارائه می‌شود.

*میزبان ستاره‌های پرافتخار کشور در «پرستاره»

وی افزود: برنامه «پرستاره» یکی دیگر از برنامه‌های شبکه آموزش است که در این برنامه میزبان ستاره‌های پرافتخار کشورمان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... است و گفت و گویی با جوانان پرشور در جهاد خدمت رسانی دارد. در این برنامه زندگی شخصی هنری و فعالیت‌های تخصصی آن ها را روایت می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح جدید شبکه آموزش در خصوص متقاضیان ورود به دانشگاه اظهار داشت: قرار است در دی ماه هم «مدرسه کنکور» راه اندازی شود که تا با دریافت داده‌های این کلاس ها، خانواده‌ها از پرداخت هزینه‌های هنگفت برای کلاس های کنکور فارغ شوند. برای «مدرسه کنکور» از حوزه های مختلف کمک گرفته ایم و قرار است این برنامه در تلوبیون هم قرار گیرد.

مدیر گروه آموزش های عمومی شبکه آموزش ادامه داد: یک طرح هم برای ارائه کلاس‌های آمادگی امتحانات تیزهوشان در نظر داریم چرا که خیلی از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان به این مدارس وارد بشوند و تحصیل کنند اما متاسفانه یک بازار تجاری در سال های اخیر شکل گرفته که خانواده ها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) مجموعه ای از منابع دروس موثر آزمون های ورودی این مدارس را در اختیار شبکه آموزش قرار می‌دهد که به راحتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه گزاف کلاس های خصوصی از سوی خانواده‌ها نیست.

نعمتی همچنین از یک برنامه جدید شبکه آموزش خبر داد و گفت: در گذشته ادبیات به شکل کاربردی در زندگی جریان داشته است و آن چه شعرای بنام کشورمان می سرودند در زندگی روزمره افراد کارایی و کاربرد داشته اما اکنون ادبیات به صورت آکادمیک در دانشگاه ها تدریس می شود و نمود و بروز چندانی در زندگی امروزه مردم ندارد.

«ژرفاخند» با حضور رسول نجفیان

ما با طراحی برنامه «ژرفاخند» و دعوت از استاد رسول نجفیان ابیاتی از ادبیات کلاسیک ایران از شاهنامه فردوسی، مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی انتخاب می کنیم که به صورت آوازی و همخوانی خوانده می شود.

این برنامه که هم اکنون مراحل تولید خود را سپری می کند حدود ۲۵ دقیقه است که درآن ابیاتی از اشعار شعرای ایران آموزش داده می شود و ما سعی کردیم مفاهیم آن را به صورت عمومی وارد زندگی مردم کنیم که احتمالا تا یک ماه آینده از آنتن شبکه آموزش پخش می‌شود.

برنامه کوتاه «واکنش سریع»

برنامه «واکنش سریع» نیز یک برنامه کوتاه است که سعی دارد مباحث پیچیده را به صورت قابل فهم برای عموم درآورد. مثلا روز جهانی فسلفه ما با بیانی ساده درخصوص این علم صحبت می کنیم و استادان برجسته این رشته را معرفی می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه آموزش اصل لذت بردن از یادگیری را بدون خستگی و کسالت برای دانش آموزان دنبال می کند و سعی دارد نکات آموزشی را با سرگرمی و جذابیت به دانش آموزان ارائه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.