شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

امریکا در یک جنگ رسانه‌ای جدید به میدان آمده تا با ترویج «ارزش‌های لیبرالی» علیه «ارزش‌های اسلامی» تهاجم فرهنگی جدیدی را شکل دهد

غرب؛ لیبرالیسم؛ سبک زندگی آمریکایی

سینماپرس: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: ما محکم و استوار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاده‌ایم و به زودی او را در این میدان نیز شکست خواهیم داد. مؤلفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار محکم و پایدار است.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع امروز جمعه ۱۸ آذرماه طی سخنانی در مراسم نماز جمعه شهر مسکو اظهار داشت: بسیار خوشوقتم که امروز در نماز جمعه در کنار شما نمازگزاران هستیم و تمثلی از وحدت و اخوت را بین مسلمانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ظهور می‌رسانیم.
وی افزود: امروز قدرتهای استکباری درصدد هستند با یکجانبه‌گرایی، بر مدیریت منابع نفت و گاز و غذا و مواد معدنیدنیا تسلط یابند و منافع خود را با ایجاد محاصره اقتصادی و تهاجم فرهنگی و جنگ تحمیلی دنبال می‌کنند.
دبیرکل مجمع تقریب ادامه داد: این قدرتها با ایجاد محاصره اقتصادی و بستن یا محدود کردن راههای ترانزیت کالا، بر ملتها و دولتهای رقیب که با آنان همراه نیستند و منافع آنها را دنبال نمی‌کنند فشار وارد می‌کنند. آنان ارزشهای لیبرالی فردگرایانه و دروغین خود را نزد جوانان کشورهای رقیب ترویج می‌کنند و با این نقاب دروغین جوانان را می‌فریبند تا با انقلاب‌های رنگین دولتهای مزدور خود را بر حکومت بنشانند و از ابزارهای شبکه‌ای و ماهواره‌ای برای این منظور استفاده می‌کنند.

شهریاری افزود: قدرت های استکباری هر جا لازم بدانند با راه‌اندازی جنگ و خونریزی و نزاع و درگیری، صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازند و با فروش اسلحه به طرفهای درگیر، منافع خود را از طریق فروش سلاح یا آذوقه دنبال می‌کنند و اگر بتوانند در مناطق جنگ زده مستقر شده و منابع انرژی و معادن آنان را به غارت می‌برند. کاری که اینک در سوریه انجام می‌دهند و در عراق و لبنان و دیگر مناطق دنیا نیز دنبال می‌کنند.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با هوشمندی رهبرانشان، با ایجاد یک ائتلاف سیاسی و نظامی قدرتمند، توطئه‌های امریکا و رژیمهای مزدورش را به شکست واداشته اند. این تجربه موفق ایران و روسیه در سوریه بود و عملاً با شکست گروههای افراطی چون داعش و جبهه النصرة پروژه امریکایی در منطقه ما با شکست مواجه شد.

وی تأکید کرد: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا اینک در یک جنگ رسانه‌ای جدید با تمام توان دوباره به میدان آمده تا با ترویج ارزشهای لیبرالی علیه ارزشهای اسلامی تهاجم فرهنگی جدیدی را شکل دهد و با فریب دادن برخی از جوانان هیجان‌زده در کشورهای اسلامی و با هزینه‌های کلان از طریق رسانه‌های کشورهای مزدور منطقه و کشورهای غربی متخاصم و نیز با مسلح کردن دوباره گروههای تندرو پروژه سوریه را در ایران اسلامی کلید بزند.

شهریاری با اشاره به تصاویری که از طریق رسانه‌های غربی درباره برداشتن حجاب از سر برخی دختران ایرانی نشان داده شده، به ذکر نکاتی در این باره پرداخت و گفت: نکته اول اینکه آنچه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و رسانه‌های دشمن بدست شما می‌رسد تبلیغات دروغین کشورهای غربی است. در ایران امنیت و اقتدار سیاسی حاکم است و اغتشاشات اخیر هیچگونه زخم عمیقی بدان وارد نکرده و تنها چند خراش سطحی وارد شده است. ما محکم و استوار در مقابل این تهاجم فرهنگی دشمن ایستاده‌ایم و به زودی او را در این میدان نیز شکست خواهیم داد. مؤلفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار محکم و پایدار است.

شهریاری به نکته دوم اشاره کرد و گفت: برخی از جوانان فریب خورده ما که ارزشهای لیبرالی را بر ارزشهای اسلامی چون حجاب ترجیح داده و با برداشتن حجاب، هیجانات داخلی خود را بروز داده‌اند اندکی از جوانان عزیز خود ما هستند که به دلیل شکاف نسلی و سلطه فضای رسانه‌ای غربی افکاری متفاوت با نسل گذشته پیدا کرده‌اند. طبیعتاً وظیفه علما و فرهیختگان است تا با تبلیغ ارزشهای دینی و جهاد تبیین و با ابراز محبت و توجیه عقلانی بار دیگر این جوانان را به ارزشهای اسلامی متوجه سازند.

وی تصریح کرد: یکی از مؤلفه های قدرت استفاده صحیح از قدرت است؛ ما به هیچ وجه از خشونت و سلاح برای تقابل با آنان استفاده نکرده و نخواهیم کرد. آنان جوانان خود ما هستند که متفاوت با ما فکر می‌کنند و برای اصلاح فکر آنها نیازمند زمان برای فروکش احساساتشان هستیم.

دکتر شهریاری درباره نکته سوم خاطرنشان کرد: در این بین کسانی که دستشان به خون دیگران آغشته شده یا به دیگران آسیب بدنی یا مالی رسانده‌اند متناسب با ظلمی که مرتکب شده‌اند در دادگاه صالح به کیفرشان رسیدگی خواهد شد.

وی در خصوص نکته چهارم تأکید کرد: ما به مسلمانان و هم به کشورهای اسلامی و هم به هم‌پیمانان خود در منطقه این اطمینان را می‌دهیم که از ارزشهای اسلامی و حدود الهی پاسداری کنیم و برای ایجاد صلح و امنیت در کنار آزادی و رعایت حقوق زنان و جوانان تلاش و دست دشمن را از دخالت در امور داخلی خود کوتاه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.