شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

استمرار بحران کمبود مخاطب؛

از فروش حدود ۳۵۰ قطعه بلیت برای فیلم مورد حمایت فارابی تا مخاطب حدود ۱۰ هزار نفری روزانه برای فیلم امید گیشه طی هفته گذشته!

گیشه سینما

سینماپرس: ماه های متمادی است که بحران کمبود مخاطب سینماها را تحت تأثیر قرار داده و بسیاری از کارشناسان سینما و رسانه نسبت به تبعات امتداد این فاجعه هشدار داده اند؛ هشدارهایی دلسوزانه برای عدم تأمین معاش اهالی سینما که گویا برای سیاست گذاران سینما چندان اهمیتی ندارد و به همین علت هم شاهد آن هستیم که نه هیچ تدبیری برای بهبود وضعیت اکران می کنند و نه راه چاره ای برای تحرک بیشتر در حوزه تولید دارند و نه حتی با اعطای یک سبد کالا یا واریز مبالغ کمک معیشتی سعی می کنند که دردی از سینماگران بیکار و خانه نشین درمان کنند!

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی که با سرمایه گذاری بنیاد سینمایی فارابی تولید شده طی هفته گذشته تنها توانست حدود ۳۵۰ قطعه بلیت در سراسر کشور بفروشد! رقمی فاجعه آمیز برای فیلمی که مضمون آن در مورد زندگی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران است و در این روزهای جام جهانی قاعدتا می بایست مردم از این فیلم استقبال می کردند؛ عدم اقبال عمومی برای تماشای این فیلم از سوی مردم نشان از عدم توفیق مدیران بنیاد سینمایی فارابی برای سرمایه گذاری روی فیلم ها دارد؛ مشهور است که بخش کثیری از تولیدات این نهاد سینمایی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان سال ها است در حال خاک خوردن هستند و این اتفاق نشان از آن دارد که استمرار حیات این نهاد جز ضرر به بیت المال دستاورد دیگری ندارد و باید هرچه سریع تر برای استمرار فعالیت های این نهاد بازنگری جدی صورت بگیرد تا دیگر بیش از این از جیب مردم برای تولید فیلم های کم رمق و بی مخاطب هزینه نشود.

«طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی نیز طی هفته گذشته تنها توانست حدود ۱۲۵۰ قطعه بلیت در سراسر کشور بفروشد! استقبال از این فیلم نیز بسیار فاجعه آمیز است!

انیمیشن «لوپتو» نیز در هفته گذشته حدود ۶۰ هزار مخاطب داشت اما فاجعه زمانی آشکار می شود که «بخارست» فیلم امید گیشه که مدیران سینمایی بسیار به آن دل بسته بودند و تصور می کردند با اکرانش بحران مخاطب در سینماها کاهش پیدا می کند طی هفته گذشته روزانه به صورت میانگین حدود ده هزار نفر مخاطب داشته! این در حالی است که این میزان مخاطب رسما در قیاس با جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور هیچ به حساب می آید!

این روزها حال سینمای کشور خوب نیست؛ بحران در گیشه بیداد می کند؛ بحران در تولید نیز باعث بیکاری بخش اعظمی از اهالی سینما شده و چشم امید همه هنرمندان به مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است تا از طریق نهادهایی نظیر صندوق اعتباری هنر با اهدای سبدهای کالا به صورت مستمر و پول نقد بخش از مشکلات معیشتی ناشی از بیکاری و خانه نشینی شان را جبران کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.