پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

وزیر ارشاد:

«اسفندیار قره باغی» هنرمندانه ارزش‌های انقلاب اسلامی را به جامعه منتقل کرد

 اسفندیار قره‌باغی در نشست خبری دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضداستکباری طبس

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت اسفندیار قره باغی هنرمند پیشکسوت کشورمان و صاحب اثر معروف "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«درگذشت نغمه‌خوان با اخلاص انقلاب اسلامی، زنده یاد «اسفندیار قره باغی» در ایام غمبار فاطمیه جامعه هنری کشور را سوگوار کرد.

آن استاد فرزانه در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، با فداکاری، هنر و استعداد خویش را به میدان آورد و با ارائه و اجرای بیش از ۸۰۰ سرود که تداعی‌گر حس وطن‌دوستی و میهنی با رنگ و بوی انقلابی هستن، هنرمندانه ارزش‌های انقلاب اسلامی را به جامعه منتقل کرد.

سرود معروف «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» یکی از معروف‌ ترین آثار این هنرمند مردمی به شمار می‌آید که در روزها و ماه‌های پس از انقلاب زمزمه بسیاری از زنان و مردان هم روزگار ما بود.

فقدان استاد اسفندیار قره باغی اگرچه رخدادی اندوه‌ بار است؛ اما عمر پربرکت ایشان و آثار ارزشمند و خدمات سترگ آن بزرگ‌ مرد، گنجینه‌ای است بی بدیل که موجب جاودانگی خاطر آن استاد فقید نزد دوست‌دارانش خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت، از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده علوّ درجات و برای بازماندگان به‌ ویژه خانواده محترمشان و اهالی فرهنگ و هنر و مردم شریف آذربایجان شرقی، صبر و سلامتی خواستارم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.