یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

حسین تبریزی:

«پورعرب» برخلاف چهره اش کاملاً انسان رفیق، دوست داشتنی، خودمانی، اهل دل و معرفت است!

ابوالفضل پور عرب_ سریال شرم

سینماپرس: حسین تبریزی، کارگردان مجموعه های تلویزیونی چون «تا رهایی»، «بوی بارون» و «رخنه»، حدود ۱۷ سال قبل با سریال طنز «جاده در دست تعمیر» برای اولین بار با ابوالفضل پورعرب همکاری کرد. او حالا از خاطرات این همکاری می‌گوید.

به گزارش سینماپرس، «جاده در دست تعمیر» سریال نوروزی سال ۸۷ شبکه دوم سیما بود که به تهیه کنندگی علیرضا ابراهیمی و کارگردانی حسین تبریزی ساخته شد. بازیگرانی چون ثریا قاسمی، بهزاد فراهانی، مریم امیرجلالی، رضا توکلی و زنده یاد کیومرث ملک مطیعی در آن ایفای نقش داشتند.

حسین تبریزی در گفت و گویی با ایسنا به انگیزه تجدید خاطراتش از دورانی که با ابوالفضل پورعرب در سریال «جاده در دست تعمیر» همکاری داشت، درباره این سریال می گوید: از همان موقع شیفته مرام و معرفت او (ابوالفضل پورعرب) شدم که سوپراستار آن زمان بود و هیچ فکر نمی کردم ایشان برای بازی در این سریال افتخار همکاری بدهد.
این کارگردان و فیلمنامه نویس اینگونه اظهار می کند که: «ابوالفضل پورعرب هنوز هم برایمان سوپراستار است و جایگاه ویژه ای دارد.»
تبریزی برای این بازیگر که این روزها در بیمارستان بستری است، حال خوش و سلامتی کامل آرزو می کند.

چه شد پورعرب بازی در یک سریال طنز را پذیرفت؟

تبریزی در پاسخ به اینکه با توجه به حضور حداقلی ابوالفضل پورعرب در مجموعه های تلویزیونی، چه شد که این بازیگر مقابل دوربین سریال «جاده در دست تعمیر» رفت؟ گفت: من با آقای پورعرب طی این سالها سه کار انجام دادم. تله فیلم، سریال و فیلم تلویزیونی. هیچ وقت تصور نمی کردم ایشان سریال ما را بپذیرد و در کار تلویزیونی شرکت کند. ما خاطرات زیادی از کارهای فاخر آقای پورعرب داشتیم. ایشان یک سوپراستار بودند و همیشه جایگاه ویژه‌ای داشتند و هنوز هم دارند. این بازیگر هنوز هم برای ما ابرقدرت و ارزشمند است. آن زمان یادم هست؛ با تهیه کننده سریالمان صحبت می کردیم که یکی از دوستان به ما پیشنهاد داد با آقای پورعرب برای حضور صحبت کنیم که البته من تعجب کردم و گفتم آیا واقعاً آقای پورعرب می آید؟

کارگردان «جاده در دست تعمیر» در ادامه صحبت هایش یادآور شد: در نهایت ایشان را به دفترمان دعوت کردیم و گپ و گفتی با هم داشتیم. واقعاً رفاقت و گرمی که در ذات این آدم وجود داشت از همان موقع مرا شیفته خودش کرده بود و در نهایتِ ناباوری کار ما را پذیرفت و اتفاقا خیلی هم قصه را دوست داشت و می گفت دوست دارد بعد از مدت ها در یک کار شیرین و طنز ورود کند. چون یادم نمی آید تا آن زمان ایشان کار طنزی داشته باشد؛ بنابراین «جاده در دست تعمیر» انگیزه خوبی برایش شده بود که می تواند در کارهای طنز هم حضور خوبی داشته باشد.

این کارگردان و فیلمنامه نویس سپس به خاطراتشان از سریال «جاده در دست تعمیر» اشاره کرد و گفت: خاطرات شیرین زیادی در آن سریال در کنار گروه داشتیم که مجال تعریف کردنش اینجا نیست. یادم هست سرصحنه به قدری می خندیدیم به خصوص در برخی سکانس‌ها که در شمال کشور تصویربرداری می شد و مردم دور ما جمع می‌شدند و سکانس ها را می دیدند، من هم به عنوان کارگردان آن زمان واقعاً ذوق زده شده بودم و به خودم می بالیدم که ابوالفضل پورعرب در کار من بازی می کند. بعد از آن در یک فیلم دیگر با عنوان «صفر مرزی» هم با ایشان همکاری داشتیم که نقش یک سرهنگ پلیس را ایفا می‌کرد و با آنکه نقش کاملاً کوتاه بود اما به ما افتخار داد و لطف کرد پذیرفت تا در کنارش باشیم. از همان موقع با ما رفیق شد و در یک تله فیلم دیگر با هم همکاری کردیم. با اینکه نقش در آنجا هم کوتاه بود در عالم رفاقت قبول کرد. حالا دیگر دست زمانه و یکسری اتفاقات آدم ها را از هم دور می کند، وگرنه خودم واقعا خیلی دلتنگش هستم و راه ارتباطی پیدا نکردم که حالش را بپرسم. از روزی هم که خبردار شدم مریض احوال هستند و در بیمارستان بستری اند، خیلی ناراحت شدم و می‌خواستم به عیادتش بروم که فعلاً قسمت نشده است.

ابوالفضل پورعرب با سلامتی اش طرفداران را خوشحال کند

تبریزی در پایان با آرزوی سلامتی برای این بازیگر اظهار کرد: طی این سالها تجربه کار با ایشان واقعاً لذت بخش بود. آقای پورعرب برخلاف چهره اش که جدی به نظر می آید، کاملاً انسان رفیق، دوست داشتنی، خودمانی، اهل دل و معرفت است. این جملات را بدون اغراق می گویم. ان شاءالله صحیح و سلامت و سرپا و مثل همیشه پرقدرت ایشان را ببینیم. بهترین ها را برایشان آرزو می کنم. امید که با بهبودی کامل طرفدارانش را خوشحال کند.

ابوالفضل پورعرب، بازیگر سینما و تلویزیون متولد اول تیر ۱۳۴۰ است. او طی این سالها در مجموعه های تلویزیونی نظیر «مسافر» ساخته سیروس مقدم، «تنهاترین سردار» ساخته علیرضا افخمی، «وضعیت سفید» سخته حمید نعمت الله، «روزهای بی قراری»، «جاده در دست تعمیر»، «شرم» و سریال «شهرزاد» حسن فتحی ایفای نقش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.