یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

رئیس هیأت داوران جشنواره رشد عنوان کرد؛

در این دوره جشنواره فیلم عالی نداشتیم/ جشنواره رشد باید نگاه استراتژیک به جریان سازی فرهنگی داشته باشد

شفیع آقامحمدیان در اولین روز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان رئیس هیأت داوران پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد همزمان با روز اختتامیه این رویداد سینمایی گفت: در این دوره جشنواره فیلم عالی نداشتیم و برآیند کلی آثار خوب رو به پایین است و دلیل این اتفاق آن است که سال های سال از این جشنواره حمایت جدی نشده است.

دیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره رشد باید نگاه استراتژیک به جریان سازی فرهنگی داشته باشد اما در این سال ها هرچه در این جشنواره صورت گرفته تماماً به صورت خودجوش بوده و مدیران برنامه ریزی جدی و دقیقی در خصوص این رویداد مهم نداشته اند.

وی ادامه داد: بنده به آینده جشنواره فیلم رشد خوش بین هستم چرا که مدیران جدید در پی آن هستند که در این رویداد تحولات اساسی ایجاد کنند چرا که اعتقاد دارند جشنواره رشد می تواند باعث ایجاد جریان سازی فرهنگی شود؛ این جشنواره بسیار حائز اهمیت مهم است چرا که با دانش آموزان، اولیا و مربیان سروکار دارد و از این منظر می تواند نوعی آموزشگاه باشد و در آینده سازی جامعه نقش کلیدی ایفا کند.

آقامحمدیان سپس در خصوص چینش هیأت داوران که اغلب جزو چهره های مطرح سینمای استراتژیک و متعهد هستند اظهار داشت: به عقیده بنده داوران در این رویداد سینمایی همه در یک جبهه و خط نیستند؛ طبیعی است ما وقتی فیلم در رابطه با ایثار داریم باید داوری از سینمای دفاع مقدس آن را داوری کند. تلاش من این بود کسانی را در هیأت داوران این رویداد سینمایی داشته باشیم که منصف، کاردان و متخصص باشند و خوشبختانه این امر محقق شد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی فیلم رشد نیاز به حضور داورانی دارد که بدون قصد و غرض فیلم ها را ارزیابی کرده و بدون رویکرد سیاسی و جناحی آثار را داوری کنند. خوشبختانه مدیران با بنده نهایت تعامل را داشتند و این افراد را از لیست پیشنهادی بنده انتخاب و به عنوان داور معرفی کردند و ما داورانی را در این دوره جشنواره داریم که سیاست های موجود بر آرای شان تأثیری نداشته است.

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم یکایک مدیران فرهنگی کشور تدبیری داشته باشند و از جشنواره مهمی مانند جشنواره فیلم رشد که می تواند نقش اساسی در جامعه ایفا کند به درستی حمایت کرده و برای آن سیاست گذاری مناسبی را لحاظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.