شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح:

با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستیم!

«محمد حبیبی» مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح تأکید کرد علاوه‌بر «مفهوم مقاومت» که رویکرد اصلی جشنواره «هنر مقاومت» است، به مسائل روز جامعه هم در هفتمین دوره این رویداد توجه خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، محمد حبیبی مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح در گفتگو با مهر درباره کمرنگ شدن فعالیت‌های این انجمن بیان کرد: در ظاهر و پوسته کار، شاید اینگونه باشد اما «کرونا» قصه‌ای است که کل دنیا را درگیر خودش کرد؛ از آنجایی که ارتباط با هنرمند باید چهره به چهره باشد و با پیغام و تلفن چیزی از آب در نمی‌آید، کرونا سبب شد ارتباط‌های ما نیز مجازی شود یا خوب انجام نشود و اتفاقاً خود من نیز به این موضوع اذعان دارم و تقصیر کسی هم نبود. با توجه به آن مقطع و شرایط، کم‌کاری نکردیم و هر کار از دست‌مان بر می‌آمد انجام دادیم و نمونه بارز این فعالیت‌ها، برگزاری ششمین جشنواره «هنر مقاومت» بود که در دوران کرونا محقق شد.

وی افزود: الان نیز در حال سرعت دادن به فعالیت‌های انجمن هنرهای تجسمی هستیم اما با مشکلات اقتصادی که متأثر از مشکلات اقتصادی کشور است، نیز دست به گریبان هستیم.

حبیبی درباره هفتمین جشنواره «هنر مقاومت» و پیش‌بینی برای برگزاری آن نیز گفت: خدا را شکر که شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره «هنر مقاومت» شکل گرفت و جلسه تشکیل دادند و اتفاقاً دبیرکل این دوره نیز انتخاب شده است که در اولین فرصت معرفی خواهد شد. پس از معرفی دبیر، فراخوان هفتمین جشنواره «هنر مقاومت» نیز تا پایان امسال اعلام خواهد شد.

وی در مورد اینکه با توجه به موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که درگیر آن هستیم، موضوعات جشنواره هنر مقاومت به چه صورت خواهد بود، اظهار کرد: در این مورد در حال مشورت هستیم، چراکه موضوعات روز جامعه، مساله مهمی است و قطعاً موضوعات روز جامعه یکی از بخش‌های این دوره جشنواره خواهد بود، البته نه اینکه موضوعات قبلی را فراموش کنیم. «مفهوم مقاومت» موضوع اصلی جشنواره خواهد بود اما موضوعات روز را نیز با صلاحدید شورای سیاستگذاری در نظر خواهیم گرفت.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح با اشاره به برگزاری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «به خاطر یک مشت دلار» در واکنش به ناآرامی‌های اخیر جامعه، گفت: نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «به خاطر یک مشت دلار» واکنشی از سوی انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح و هنرمندان به ناآرامی‌های اخیر جامعه بود و قطعاً مسائل روز جامعه در بطن جشنواره هنر مقاومت هم جایگاه خواهند داشت و ما همیشه وقتی برنامه و جشنواره داشتیم، از حضور پررنگ و با معنای هنرمندان نیز بهره برده‌ایم و امیدواریم در رویدادهای بعدی نیز چنین باشد.

وی که سرپرستی انجمن هنرهای نمایشی بنیاد روایت فتح را نیز برعهده دارد، در پایان درباره برگزاری پرشور جشنواره تئاتر مقاومت نیز توضیح داد: تاکنون سه فاز از هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شده است؛ بخش بین‌الملل جشنواره در عراق، بخش خیابانی جشنواره در شهر یزد و بخش رادیو تئاتر نیز در شهر شیراز برگزار شد. آخرین بخش که بخش صحنه‌ای است نیز در مشهد در حال برگزاری است و اختتامیه نیز ۱۲ یا ۱۳ آذرماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.