یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

نگاهی به چهل و چهارمین جشنواره فیلم نانت؛

از استقبال سرد مخاطبان از بخش اصلی تا توجه ویژه به بخش های جانبی

چهل و چهارمین جشنواره فیلم نانت

سینماپرس: بسیاری از جشنواره های سینمایی جهان که با پروپاگاندای رسانه ای بسیار مهم، ارزشمند، بزرگ و مجلل به مخاطبان شناسانده می شوند در اصل رویدادهای محلی کمرنگ و بی اهمیتی اند که بیشتر به شکل محلی برگزار شده و احتمالا برخی منافع اقتصادی برای شهر محل برگزاری جشنواره و منافع فردی برای برگزارکنندگان شان را در پی دارند؛ یکی از این رویدادها جشنواره فیلم سه قاره نانت است که برخی آن را بعد از جشنواره فیلم کن مهمترین رویداد سینمای فرانسه می دانند.

به گزارش سینماپرس از محل برگزاری کوچک و محدود این رویداد سینمایی که قرار است بهترین های سه قاره جهان در آن به نمایش درآید تا تعداد اندک مخاطبان به نسبت جشنواره های بین المللی سینمایی و استقبال سرد در هوای سوزناک ماه نوامبر باعث شده فستیوال نانت چندان مورد توجه نباشد!

نکته قابل تأمل اینجا است که بیشتر توجهات مخاطبان به بخش های جنبی این رویداد سینمایی است؛ موزه تاریخ طبیعی شهر نانت در این ایام به جلسات تبادل تجربیات دانش آموزی در خصوص تولیدات سمعی و بصری اختصاص پیدا کرده و در سوی دیگری کارگاه فیلمنامه نویسی برای علاقمندان برپا شده است و جالب تر آنکه در سایت جشنواره تبلیغ یک دورهمی موسیقایی که کاملا بی ارتباط است درج شده و از علاقمندان دعوت کرده اند تا در آن شرکت کنند.

با این تفاسیر واضح نیست چرا همچنان برخی از سینماگران و فیلمسازان کشور چشم خود را به این قبیل جشنواره ها دوخته اند و برای حضور در این رویدادها و یا احیانا گرفتن یک یا چند جایزه از آن ها سر و دست می شکانند!

این جشنواره امروز در حالی به کار خود پایان می دهد که شنیده می شود دست اندرکاران این رویداد در پی کشف استعدادهای فیلمسازی از سه قاره هستند! قطعا به همان شیوه همیشگی تهاجم فرهنگی به کشورها…

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.