جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

«هنرکارت» بستر مناسبی برای ارائه خدمات به اعضا در دو بعد حمایتی و اقتصادی فراهم کرده است

هنرکارت

سینماپرس: صندوق اعتباری هنر و بیمه دانا با هدف متناسب سازی نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای با وضعیت و شرایط فعالان فرهنگ و هنر و ارائه خدمات ویژه به اعضای صندوق تفاهم نامه توسعه همکاری امضاء کردند.

به گزارش سینماپرس، به منظور ایجاد همکاری مشترک در راستای متناسب‌سازی و گسترش پوشش ارائه خدمات بیمه‌ای به اصحاب فرهنگ و هنر، صدور بیمه نامه‌های مختلف با تخفیفات ویژه و ترویج فرهنگ بیمه‌ای تفاهم نامه همکاری میان صندوق و بیمه دانا با حضور سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و رضا جعفری، مدیرعامل بیمه دانا و تعدادی از چهره‌های حوزه فرهنگ و هنر (به نمایندگی از اعضای صندوق) امضا شد.

پوراحمدی در ابتدای این مراسم گفت: تلاش ما در صندوق اعتباری هنر حمایت از اهالی فرهنگ، هنر ورسانه سراسر کشور خصوصاً در مناطق کم برخوردار و دورافتاده است. یکی از راهبردهای ایجاد امنیت خاطر برای جامعه فرهنگی و هنری کشور برخورداری از تسهیلات بیمه‌ای است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم در تلاش است که با گسترش خدمات بیمه‌ای، فضایی امن را برای تداوم فعالیت حرفه‌ای فعالان حوزه فرهنگ و هنر که جز شریف‌ترین اقشار جامعه هستند، فراهم آورد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه‌ی دانا برای دومین سال متوالی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، سال گذشته با تغییر شرکت بیمه‌گر رضایت حداکثری اعضا کسب شد و جمعیت تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی ۳۸ درصد افزایش داشت. با توجه به اعتماد اعضا به صندوق و بیمه دانا، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات منظم و شفاف خواهیم کرد و در برابر تعهدات خود پاسخگو خواهیم بود.

پوراحمدی در ادامه گفت: ما همواره بدنبال توسعه کمی و کیفی حمایت‌ها و ایجاد تنوع در خدمات ارائه شده به جامعه تحت پوشش خود هستیم. بر این اساس با توجه به پراکندگی جغرافیایی اعضای صندوق و شرایط مختلف آفرینندگان آثار فرهنگی و هنری، صندوق درصدد ایجاد ساختاری مشخص برای ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش است.

وی در ادامه افزود: لزوم پیشرفت، توجه به منابع انسانی و ایجاد فرایند و ساختارهای مشخص است که به همراهی این دو موضوع زیربنایی در حوزه فرهنگ و هنر کمتر توجه می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ تصریح کرد: توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از مهم‌ترین سیاست‌های صندوق اعتباری هنر است. اکنون هنرکارت بستر مناسبی برای ارائه خدمات به اعضا در دو بعد حمایتی و اقتصادی فراهم کرده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خدمات بیمه‌ای برای تمامی اقشار جامعه را بسیار کارآمد دانست و گفت: بسته بیمه‌ای با همکاری بیمه دانا طراحی شده است و پیش بینی شده است که براساس این تفاهم نامه، خدمات بیمه‌ای متنوعی را برای اهالی فرهنگ و هنر عملیاتی خواهیم ساخت.

وی یکی از مهمترین مطالبات صندوق از مدیران بیمه دانا را انجام کامل تعهدات و تقویت و تسریع در ارائه خدمات‌رسانی به جامعه فرهنگ و هنر بیان کرد و گفت: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند و ارائه خدمات دقیق و منظم به این قشر فرهیخته حساسیت بالایی دارد. امیدوارم دو مجموعه با همدلی و همراهی در کنار یکدیگر در راه هدف مشترکمان که رضایت اعضای صندوق از خدمات درمانی است، گام برداریم.

رضا جعفری، مدیرعامل بیمه دانا نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: امضای این تفاهم در درجه اول در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بیمه دانا در قبال جامعه فرهنگ و هنر کشور است. تلاش می‌کنیم در این راه شفاف و پاسخگو عمل کنیم.

مدیرعامل بیمه دانا در ادامه گفت: در قرارداد سال گذشته ما ۷۱ میلیارد تومان حق بیمه از صندوق اعتباری هنر برای پوشش جامعه هنری دریافت کردیم اما بیش از ۹۲ میلیارد تومان خسارت به بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر پرداخت شد. در سال جاری نیز با گذشت دو ماه از قرارداد جدید نسبت خسارت درمانی ما ۱۲۰ درصد بوده است. نگاه ما در حوزه درمان و سلامت نگاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: ما بدنبال افزایش ضریب نفوذ و پیوند صنعت بیمه با حوزه فرهنگ و هنر هستیم. امیدواریم با رضایت اعضای صندوق، پیوند میان صنعت بیمه با حوزه فرهنگ و هنر فراهم شود.

در انتهای این مراسم تعدادی از هنرمندان به نمایندگی از اعضای صندوق پیشنهادات و مطالبات خود از بیمه دانا را مطرح کردند.

این تفاهم نامه در۷ ماده تنظیم شده است. بسط و گسترش انواع خدمات بیمه‌ای برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور، همکاری طرفین برای طراحی پوشش بیمه‌ای جدید مورد نیاز برای ریسک‌های شناسایی شده در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی، تسهیل و رونق فعالیت‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کارهای فرهنگی و هنری از طریق کاهش ریسک و پیوند میان صنعت بیمه با حوزه فرهنگ و هنر از مهمترین محورهای این تفاهم نامه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.