چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

در دومین دوره؛

تجلیل از ستاره بالیوود در «دریای سرخ» عربستان

شاهرخ خان*

سینماپرس: جشنواره بین‌المللی «دریای سرخ» عربستان، از شاهرخ خان ستاره بالیوود تجلیل می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، شاهرخ خان یکی از نمادهای جهانی بالیوود، با اهدای جایزه افتخاری جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ عربستان سعودی تجلیل می‌شود.

خان که معمولاً با عنوان کینگ خان شناخته می‌شود محبوب‌ترین بازیگر هند است و تا کنون ۳ بار در جوایز بالیوید در اروپای مرکزی تجلیل شده است.

شاهرخ خان که هم بازیگر و هم تهیه‌کننده معتبری است، دهه‌هاست در این زمینه فعالیت دارد و فیلم «دیوالی» وی ۲۴ سال است که در سینماها اکران می‌شود. «دیل سی» یا «از اعماق دل…» او اولین فیلم هندی بود که در فهرست ۱۰ فیلم برتر بریتانیا جای گرفت. در سال ۲۰۱۹ او با کمپانی تولید فیلمش تهیه‌کننده سریال جاسوسی سیاسی ۸ قسمتی «رامشگر خون» برای نتفلیکس بوده که اکنون در دست پخش است.

امسال دومین دوره جشنواره دریای سرخ عربستان از یکم تا ۱۰ دسامبر (۱۰ تا ۱۹ آذر) در جده برگزار می‌شود. این جشنواره پیشتر اعلام کرده بود، امسال از گای ریچی به عنوان بهترین کارگردان تجلیل می‌کند و اولیور استون هم ریاست هیات داوران امسال این رقابت سینمایی را برعهده گرفت.

سینمای ایران امسال با فیلم «سونسوز» ساخته رضا جمالی در بخش مسابقه اصلی جشنواره دریای سرخ حضور دارد. «مثلث غم» روبن اوستلوند برنده نخل طلای جشنواره کن، «دلال» هیروکازو کورئیدا، «ارواح اینیشرین» ساخته مارتین مک‌دونا، «تصمیم به ترک» ساخته پارک چان-ووک و «امپراتوری نور» سم مندس از دیگر فیلم‌های این جشنواره هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.