شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی:

«سلبریتی‌ها» به سهم خود در «هولناکترین جنگ نرم تاریخ» واقع‌بینانه و شجاعانه کنشگری کنند!

روح الله سهرابی

سینماپرس: در جنگ شناختی چنانچه قدرت نرم حاکمیت بر قدرت سخت آن ترجیح داده شود بدخواهان عصبانی و وارد اقدام سخت خواهند شد. اینکه شکل و شیوه کنش از اعتراض به اغتشاش و سپس به ترور و انفجار تغییر ماهیت داده است نشانگر رشد فزاینده‌ی قدرت نرم نظام است که کماکان نبض جریانات اخیر را در دست دارد.

به گزارش سینماپرس، صبر استراتژیک نظام در برابر آتش و کشتار اگرچه موجب انتقاد تند برخی جریانهای دلسوز شده اما نباید فراموش کرد این رفتار عاقلانه و دقیق، بعنوان نقطه عطفی در تاریخ تحولات سیاسی ایران ماندگار خواهد شد. در نتیجه بخش بودنِ این راهبردِ درست همین بس که دامنه اغتشاشات هرگز نتوانست بدنه اصلی و مهم مردم را باخود همراه کند و از جایی به بعد حتی منتقدترین و معترض ترین افراد هم صف خود را از جریان آنارشیسم و برانداز جدا کردند.

در نتیجه همین راهبرد صحیح است که امروز شعارها از توهین و ناسزا عبور کرده و تبدیل به دعوت از مردم برای پیوستن به صف آشوبگران خیابانی شده است! کشته سازی، اقناع خواص بخصوص سلبریتی ها برای تحریک و همسویی گروه خاموش یا بی طرف، قطعا آخرین تیر ترکش جریانهای معاند نخواهد بود و از آنجا که جنگ نرم بالذات تضاد آفرین است با ایجاد گسل های متعدد در بخشهای گوناگون جامعه و از طریق اختلاف افکنی در باورها و ارزشها و شکل دهی به رفتارهای جدید، اعضای یک جامعه را در برابر هم قرار خواهد داد تا زمینه های بروز بحران و درگیریهای داخلی را فراهم سازد.

در چنین شرایطی ست که اتخاذ راهبرد بازدارندگی از طریق قدرت نرم با وجود برخورداری از قدرت سخت، پویایی و عقلانیت زمامداری را بیش از هر زمان دیگر به تصویر می کشد. از این روست که انتظار می رود سلبریتیها هم به سهم خود در هولناکترین جنگ نرم تاریخ، واقعبینانه و شجاعانه کنشگری کنند تا نه تنها تحت تاثیر این جنگ جهانی تبدیل به بخشی از پازل خطرناک دشمن و ابزار رسانه ای آنها نشوند بلکه هر یک در قامت یک مبارز تمام عیار، از کیان این سرزمینِ تنها صیانت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.