جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

آیین اختتامیه جشنواره فیلم «مدرسه» برگزار شد؛

الماسی: درود بر کسانی که در این سرزمین پاک زندگی خواهند کرد و دزد نخواهند بود!

جهانگیر الماسی در عوامل فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در موزه سینما

سینماپرس: جشنواره فیلم «مدرسه» با برگزاری آیین اختتامیه برگزیدگان دوره هشتم خود را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، اختتامیه هشتمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» شب گذشته ۲۶ آبان ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. این اختتامیه با حضور دانش آموزانی از سراسر کشور همراه بود و همچنین فیلمسازان و بازیگرانی از جمله داریوش یاری، جهانگیر الماسی، عزت الله رمضانی فر و همچنین صادق باطنی مدیر شبکه کودک در آن حضور داشتند.

مصطفی امامی اجرای این مراسم را بر عهده داشت و با دعوت از دبیر جشنواره نوید داد که سخنرانی‌های جشنواره کوتاه خواهد بود.

رویدادی برای استعدادیابی

سپس امیرحسین اخوین دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی عنوان کرد: در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره در جمعی ۷۰۰ نفره از دانش آموزان هستیم. این رویداد یک جشنواره نیست، یک رویداد استعدادیابی است که دانش آموزان برگزیده از کل کشور شناسایی می‌شوند. دانش آموزان از سراسر کشور سه روز مهمان ما در تهران بودند و در کارگاه‌های مختلفی توانمند می‌شوند تا به نقطه بالندگی و رشد برسند.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان این جشنواره از دل مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده‌اند، یادآور شد: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای جشنواره زحمت بسیاری کشید. شبکه امید هم در این سال‌ها همواره همراه ما بود. حوزه هنری، شهرداری تهران، تشکل‌های دانش آموزی و در راس آن سازمان هلال احمر از حامیان برگزاری جشنواره بودند و در راستای شناسایی این دانش آموزان کمک بسیاری کردند.

دبیر جشنواره همچنین از زنده یاد رحیم‌پور از اعضای سابق جشنواره یاد کرد و گفت: جای حامد رحیم‌پور عزیز بسیار خالی است اگر این سال‌ها اتفاقی برای جشنواره مدرسه افتاده است به خواست و همت او بوده است. او در سال‌های پیش همیشه همراه و هم قدم بود.

سه‌گانه‌ای که جشنواره دنبال آن است

الهام یاوری معاون وزیر و رییس سمپاد نیز در بخش بعدی در سخنانی عنوان کرد: می‌خواهم تاکید کنم هنرمند کسی است که حرف‌ها و دریافت‌های خود را از واقعیت‌های جامعه و حقیقتی که پشت آن است برای مردم ارائه می‌کند. فهم هنر، نقد هنر و توانایی تولید هنری سه‌گانه‌ای است که این جشنواره به دنبال آن است.

همچنین علی جانباز که به نمایندگی از حوزه هنری در این اختتامیه حضور داشت ابتدا از زنده یاد رحیم پور یاد کرد و گفت: او یک سال شبانه روزی دوید تا دانش آموزان بتوانند آثار خودشان را به تولید رسانده و به رقابت بگذارند.

وی با اشاره به یکی از دیدارهای رهبر انقلاب با دانش آموزان در آبان ماه یادآور شد: در آبان ماه یک اتفاق مهم دیدار رهبر انقلاب با دانش آموزان بود. این دیدار برای من خیلی عجیب بود نکات مهمی داشت که حتماً آن را ببینید و جزییاتش را بخوانید. رهبر انقلاب در این دیدار خطاب به دانش آموزان می‌فرمایند که در این اوضاع کسی که روایت می‌کند شمایید و از دانش آموزان می‌خواهند صادقانه روایت کنند.

بزرگداشت اندیشه‌های نسلی نو

جهانگیر الماسی نیز در سخنانی خطاب به دانش آموزان عنوان کرد که این رویداد، بزرگداشت اندیشه‌های نسلی نو است که ایران فردا را خواهند ساخت.

وی با اشاره به حامیان جشنواره اضافه کرد: از تک تک اینها که سازمان‌هایی که پشتیبان برگزاری جشنواره بودند تبریک می‌گویم چون جای درستی را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند هم خاطره‌ای در ذهن نوجوانان می‌ماند و هم تلنگری به ماست که ما برای سرزمین یا تاریخ خود چه کاری انجام دادیم.

الماسی بیان کرد: تک تک ما می‌توانیم به راحتی زندگی کنیم اما جمعی زندگی می‌کنیم چون به دنبال رفاه بیشتر و درک بیشتر از زندگی هستیم و همچنین راز بودن را بفهمیم.

وی اضافه کرد: درود بر کسانی که در این سرزمین پاک زندگی خواهند کرد و دزد نخواهند بود. دست همه این عزیزان را می‌بوسم و خوشحالم که من هم با افتخار معلم بودم و هستم.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک پیش از این اعلام کرده بود که برگزیدگان این جشنواره به باشگاه امید می‌روند و همچنین آثارشان در شبکه کودک به نمایش گذاشته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.