یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

مدیرعامل کانون عنوان کرد:

«مربیان قراردادی» به وزارت آموزش و پرورش می‌روند/«مربیان پاره‌وقت» نیروی تمام وقت کانون خواهند شد!

حامد علامتی در نشست خبری هفته ملی و روز جهانی کودک

سینماپرس: مدیرعامل کانون درباره طرح واگذاری کتابخانه‌های کانون و تغییر شرایط استخدامی مربیان کانون توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز ۸ آبان ماه همزمان با روز نوجوان در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما حضور یافت و در بخش‌هایی از این گفتگو درباره طرح واگذاری کتابخانه‌های کانون به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که مدتی پیش مطرح شده بود، تصریح کرد: این موضوع یک پیشنهاد بود که ثبت شد ولی تایید و تصویب نشد. در ادامه کارشناسان نظرات کارشناسی دادند، ما و وزیر آموزش و پرورش مخالفت خود را اعلام کردیم و رایزنی‌ها انجام شد. درحال حاضر هم در مسیر منتفی شدن است. کانون در راستای ارتقای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان با قوت کارش را ادامه خواهد داد. به مربیان و کارشناسان کانون در بیش از هزار مرکز خدا قوت عرض می‌کنم.

مدیرعامل کانون درباره تبدیل وضعیت نیروهای کانون به نیروی رسمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اساسا کانون پرورش فکری مربی‌محور و مخاطب‌محور است. کودکان و نوجوانان که به مرکز مراجعه می‌کنند، مربیان نقش رهبر را ایفا می‌کنند، مثل وقتی که مربی با فرزندش ارتباط برقرار می‌کند. والدین برای مربیان ما ارزش قائل هستند و این موضوع کار ما را برتر می‌کند. از طرفی کانون مخاطب‌محور است و بر اساس ذائقه مخاطب کار را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: تقریبا سه هفته پیش رییس‌جمهوری در آموزش و پرورش حاضر شدند و یکی از موارد مهمی که اشاره کردند اهمیت و توجه کردن به کانون بود. کانون پرورش فکری برای نظام جمهوری اسلامی مهم است و سیاست دولت بر این است که فعالیت این مجموعه ارتقا پیدا کند.

علامتی تشریح کرد: در رایزنی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی صورت گرفت قرار شد این مربیان قراردادی کانون در راستای ارتقای شغلی، پیمانی شوند و شرطش این است که به وزارت آموزش و پرورش بروند. درواقع از یک نهاد فرهنگی به نهاد فرهنگی دیگری منتقل می‌شوند. با انجام مراحل سنجش و پایش، نیروهایی که تخصص حوزه کودک و نوجوان را دارند وارد آموزش و پرورش می‌شوند و در گام دوم، مربیان پاره‌وقت، نیروی تمام وقت کانون خواهند شد و این خواسته تمام مربیان است.

وی ادامه داد: این فرصت برای ما مغتنم است که ان‌شالله بتوانیم از اول سال ۱۴۰۲ هیچ مربی پاره‌وقتی نداشته باشیم. بعد از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، این مهم برای پاره‌وقت‌ها اتفاق خواهد افتاد.

حامد علامتی در پایان صحبت‌های خود به طرح کانون مدرسه اشاره کرد و گفت: این طرح به کمک مربیان انجام خواهد شد. مدارسی را که پیرامون مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند تحت پوشش قرار خواهیم داد و مربیان در مدارس حاضر خواهند شد و در معرفی کتاب و سفرهای تربیتی در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.