یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

تا ۲۷ آبان ماه؛

مهلت نام‌نویسی در دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران تمدید شد

انجمن سینمای جوانان ایران-جشنواره منطقه ای

سینماپرس: آزمون سراسری ورودی دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران به منظور تمدید مهلت نام‌نویسی، از تاریخ ۱۳ آبان به ۲۷ آبان ۱۴۰۱ به تعویق افتاد.

به گزارش سینماپرس، دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران بعد از حدود سه سال تأخیر در برگزاری به دلیل شرایط کرونا، با برگزاری آزمون ورودی در ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در تمامی ۵۸ دفتر انجمن کلید می‌خورد و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند با مراجعه به دفاتر انجمن سینمای جوانان برای شرکت در آزمون و نام‌نویسی در دوره فیلم‌سازی، اقدام کنند.

پیش از این قرار بود این آزمون در تاریخ جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ برگزار شود که به دلیل استقبال مخاطبان و درخواست برای تمدید مهلت نام‌نویسی، از این تاریخ به جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ تغییر کرد.

شرکت در آزمون هیچ محدودیتی ندارد و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند در آزمون جامع که ۲۷ آبان در تمام دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. برای حضور در این آزمون باید به صورت حضوری و یا تلفنی به دفتر انجمن سینمای جوانان در شهر خود مراجعه کرده و مراحل نام‌نویسی را پشت سر بگذارند.

تمامی داوطلبان بعد از آزمون موظف هستند که در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند که برآیند آزمون و مصاحبه، شرکت‌کنندگان نهایی دوره فیلم‌سازی را مشخص می‌کند.

دوره فیلم‌سازی در سال‌های قبل در ۳۵۸ ساعت برنامه‌ریزی شده بود که در سال ۱۴۰۱ با اضافه شدن نشست‌های فرهنگی و پژوهشی به عنوان یک درس میان‌رشته‌ای، مدت این دوره به ۴۰۰ ساعت افزایش یافته است.

نشست‌های فرهنگی و پژوهشی با محوریت سوژه‌یابی، توجه به موقعیت‌های سینمایی، نگاه به شرایط ژانر، اقلیم و فرهنگ و مسائل روان‌شناسی و جامعه‌شناسی، برای درک بهتر سینما و هدف‌گذاری بهتر هنرجوها در این هنر، برنامه‌ریزی شده است.

هنرجویان بعد از پایان دوره موظف هستند که یک فیلم را به صورت مستقل تولید کنند و در این مسیر یک استاد راهنما، با هر هنرجو همراه خواهد شد تا در بازه زمانی حداکثر دو ماه فیلم کوتاه پایان دوره خود را بسازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.