شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

بی توجهی سازمان سینمایی به لزوم پاسخگویی؛

وعده ای که عملی نشد!؛/ پاسخگویی و ایجاد شفافیت موجب از بین رفتن شکاف میان مردم و مسئولان می شود

محمد خزاعی در مراسم ضیافت قلم

سینماپرس: مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در نشست خبری «هفته مهر سینمای ایران» که ۲۲ شهریور ماه برگزار شد وعده داد که نشست خبری محمد خزاعی پس از حضور و سکوت یک ساله اش در رأس هرم مدیریت سینمای کشور مهرماه برگزار می شود؛ وعده ای که عملی نشد و مشخص نیست بی اعتنایی مسئولان سازمان سینمایی به پاسخگویی در قبال اقداماتشان به چه دلیلی است؟

به گزارش سینماپرس اینک نزدیک به یک سال و یک ماه از حضور محمد خزاعی در مسند مدیریت سینمای کشور می گذرد اما نه وی و نه مدیران نهادهای تابعه سازمان سینمایی پاسخگوی پرسش های بی شمار اهالی رسانه نبوده اند.

بسیاری از اهالی سینما و رسانه بر این باورند که معضلات عدیده سینمای ایران که در دولت های یازدهم و دوازدهم به حد اعلا رسیده بود از زمان حضور خزاعی در سازمان سینمایی برطرف نشده است؛ این در حالی است که بسیاری از اهالی سینما امید داشتند با تغییر دولت و با تدبیر و هوشمندی مدیران جدید سازمان سینمایی این مسائل برطرف شوند اما از آنجا که همچنان بخشی از مدیران دولت ناکارآمد قبل در پست های کلیدی و مهم حضور دارند این مشکلات برطرف نشده و رئیس سازمان سینمایی هم به جای تدبیر برای رفع بحران در سینما خود را سرگرم اموری ساخته که بیش از اینکه جنبه احیای و رشد سینمای کشور را داشته باشند، تنها به درد خبرسازی روابط عمومی سازمان سینمایی می خورند!

یکی از مسائل مهمی که طی ماه های اخیر انتقادات جدی برخی اهالی سینما و رسانه را در پی داشته عدم شفاف سازی مدیران سازمان سینمایی و نهادهای تابعه این سازمان در خصوص چگونگی خرج کردها، هزینه ها، میزان مشارکت در تولیدات و... بوده است. اتفاقی که مدیران دولت گذشته هرچند به صورت کلی آن را ارائه می کردند اما همان کلی گویی نسبت به پنهان کاری کنونی ارجحیت داشت!

پیوند این عدم پاسخگویی با سکوت عجیب سازمان سینمایی در قبال فتنه اخیر و نقش آفرینی ویژه سلبریتی های سینمایی درآن، بیش از پیش باعث ایجاد این ابهام می شود که آیا مدیریت سینما نسبتی با دولت انقلابی سیزدهم دارد؟!

سینماپرس امیدوار است با توجه به نقش بسیار مهم و کلیدی پاسخگویی و تأثیر آن بر مدیریت و جامعه مدیران سازمان سینمایی با برگزاری نشست های خبری ضمن شفاف سازی در مورد چگونگی خرج کرد جشنواره ها و... به سوألات اهالی رسانه به صورت صریح و شفاف پاسخ دهند.

پاسخگویی مسأله ای مهم و چالش آور است و یکی از متداول ترین معیارها برای ارزیابی خدمات مسئولان به شمار می رود. مدیران سازمان سینمایی قطعاً آگاهند که پاسخگویی با ایجاد شفافیت موجب از بین رفتن شکاف میان مردم و مسئولان می شود؛ از این رو منتظریم هرچه سریع تر به میدان آمده، انتقادها را به جان بخرند و در مورد عملکردشان پاسخگو باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.