چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم/۲

شاکری: سینما امروزه یک ابزار مهم برای دستیابی به اهداف کلان کشور در عرصه بین المللی است/ اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی بهترین منبع برای تولید فیلم های سینمایی است

مجتبی شاکری

سینماپرس: مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و کارشناس فرهنگی در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خصوص ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم گفت: راهبردهای کلان عرصه بین الملل فقط با زبان دیپلماسی و حضور در محفل های سیاسی و وزارت امور خارجه صورت نمی گیرد و سینما امروزه یک ابزار مهم برای دستیابی به اهداف کلان کشور در عرصه بین المللی است و مدیران فرهنگی و سینمایی باید به این نکته بسیار مهم توجه ویژه داشته باشند.

عضو شورای راهبردی مرکز سیما فیلم و نماینده دوره چهارم شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه برای گفتگوی عمومی و بین المللی مراکز راهبردی به بنیادهای تولید آثار فرهنگی وصل هستند؛ سینما باب گسترده ای ای در عرصه بین المللی است و همه جشنواره هایی که برگزار می شوند برای جهت دادن اهداف کلان کشورها است.

وی ادامه داد: شما نمی توانید واقعه ای تجاوزکارانه در دنیا پیدا کنید که قبلاً از طریق انیمیشن و سریال و سینما برای آن زمینه سازی نکرده باشند. یکی از بحث هایی که دوست و دشمن را جا به جا نشان می دهند با همین سینما است.

شاکری یادآور شد: آمریکایی ها بسیار خوب بلد هستند برای خود قهرمان سازی کنند؛ آن ها در طبس شکست می خورند اما در فیلم «عملیات دلتا» خود را پیروز نشان می دهند؛ یعنی یک واقعه تاریخی را تحریف می کنند و با فیلم سینمایی اینطور به مردم دنیا نشان می دهند که در این عملیات پیروز شده اند.

داور جشنواره فیلم وحدت تأکید کرد: مستکبران در ذهن مردم روایت کج و فاسد را جایگزین می کنند و آنقدر آن را تکرار می کنند تا حافظه مردم از واقعیت منحرف شود و روایت فاسدشان جایگزین شود.

وی با بیان اینکه اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی بهترین منبع برای تولید فیلم های سینمایی است تصریح کرد: متأسفانه وزارت ارشاد راهبرد مشخصی را دنبال نکرده تا از همین اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی فیلم تولید شود. این اسناد می توانند دستمایه نگارش فیلمنامه های جذاب در سینما و تلویزیون شوند. البته برخی کارگردانان متعهد در این زمینه ورود کرده اند و تلاش های شان به ثمر نشسته و مردم هم از آثارشان راضی بوده اند اما این مقدار کافی نیست و باید جدی تر و متعهدانه تر در این زمینه ورود کرد.

شاکری در پایان این گفتگو افزود: وزارت ارشاد باید تصمیم جدی بگیرد و با کارگردانان توانمند در این عرصه همکاری کند تا خروجی خوبی را شاهد باشیم و ضمن بازخوانی اسناد لانه جاسوسی بتوانیم با زبان سینما سیاست های تجاوزکارانه آمریکا در ایران، منطقه، جهان اسلام و کل دنیا را به جهانیان بشناسانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.