سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

لزوم برخورد قاطع با سلبریتی های فتنه گر/۸

سلیمی: ممنوع الخروجی، ممنوع الکاری، بلوکه کردن تمامی حساب های بانکی از جمله مجازاتی است که می توان برای سلبریتی های آشوب طلب در نظر گرفت

سهیل سلیمی

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما درباره لزوم برخورد قاطع نهادهای فرهنگی و قضایی با سلبریتی های فتنه گر گفت: ممنوع الخروجی، ممنوع الکاری، بلوکه کردن تمامی حساب های بانکی آن ها از جمله مجازاتی است که می توان برای سلبریتی های آشوب طلب در نظر گرفت و صرفاً یک ممنوع الکاری ساده کفایت نمی کند.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی کسی می تواند در موضوعی اظهارنظر کند که در آن موضوع دارای فهم و سواد کافی باشد. اما این سلبریتی ها که صرفاً بر اساس شانس یا زیبایی چهره و صدای شان روی روی مخاطب تأثیر گذاشتند و باعث شدند مردم آن ها را دوست داشته باشند هیچ فهم سیاسی ندارند و تنها بر اساس ظاهرشان توانستند به این حوزه وارد یا در آن ماندگار شوند.

وی ادامه داد: بی شک این ها نباید به موقعیتی دست پیدا کنند که اجازه داشته باشند تا در حوزه های مختلف اظهارنظر کنند چه برسد به این که به عنوان لیدر اغتشاشات نقش آفرینی کنند و مردم را به خشونت و حمله به ساختارهای نظام دعوت کنند.

سلیمی سپس با بیان اینکه طی روزهای اخیر برخی از اهالی سینما ماهیت اصلی ضد نظام خود را آشکار ساختند اظهار داشت: نهادهای حاکمیتی اساساً باید قواعد و قوانین جدی برای این شرایط از پیش طراحی کرده باشند تا بتوانند به موقع و بدون فوت وقت با این افراد برخورد داشته باشند؛ ما به دکترین فرهنگی نیاز داریم که درون آن این مسائل دیده شده باشد.

این سینماگر در همین راستا تصریح کرد: بی تردید ممنوع الکاری به تنهایی نمی تواند تأثیر جدی بر عملکرد نادرست این افراد داشته باشد. ممنوع الکاری به تنهایی کافی نیست و مسئولان فرهنگی کشور باید پیش از هر چیز ماهیت واقعی این افراد را برای مردم برملا کنند؛ مردم باید بدانند این سلبریتی ها از بیگانگان خط می گیرند؛ مردم باید آگاه شود که چه دست هایی در پشت پرده است و سطح فهم این افراد باید برای مردم روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: این ها سلبریتی های بی سوادی هستند که حتی در حوزه کاری خود هم نام افراد مهم را نمی شناسند مانند سحر قریشی که به زعم خود یک استار است اما تاکنون حتی نام کاپولا را نشنیده است!

سلیمی تأکید کرد: مدیران فرهنگی باید نهادهای حقوقی و قانونی را فرا بخوانند و ضمن آنکه تمامی این سلبریتی ها که در این روزهای پرتنش در صفحات مجازی خود مردم را به آشوب طلبی دعوت می کردند برای همیشه ممنوع الکار کنند بایستی روی آن ها فشارهای شدید مالیاتی و رسانه ای بیاورند و برخورد قهرآمیز با آن ها داشته باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: مشابه این اتفاق اگر در سینمای هالیوود رخ بدهد اولین کاری که حکومت انجام می دهد این است که کارگزاران مالیاتی را روی سر سلبریتی ها می ریزد و شرایط زندگی را برای آن ها سخت و دشوار می کند؛ سلبریتی ها باید بدانند اگر بخواهند حرفی خارج از حیطه کاری خود بزنند باید هزینه دهند و مردم و حکومت چشم خود را روی تخلفات آن ها نمی بندند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۵:۳۲
    0 0
    هاااااااااااااااا...الان مدیران سینمایی دنبال خواهش و التماس از این سلبریتی ها برای سپردن کارهای بیشتر بهشون هستن با عنوان جذب!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.