شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

درخواست تهیه کننده «بانک زده ها» از مدیران سینمایی؛

رویین تن: وزارت ارشاد با توجه به شرایط کنونی جامعه و تعطیلی مکرر سالن های سینما باید به همه فیلم های در حال اکران کمک ویژه کند

علی رویین تن

سینماپرس: علی رویین تن تهیه کننده و کارگردان سینما که این روزها فیلم «بانک زده ها» را در مقام تهیه کننده روی پرده دارد گفت: وزارت ارشاد با توجه به شرایط کنونی جامعه و تعطیلی مکرر سالن های سینما باید به همه فیلم های در حال اکران کمک ویژه کند؛ سینما در این برهه عملاً احتیاج به حمایت مستقیم از سوی متولیان حوزه فرهنگ و هنر دارد و اگر این اتفاق رخ ندهد بخش خصوصی دیگر به طور کل نمی تواند ادامه حیات دهد.

کارگردان فیلم های سینمایی «زمهریر» و «دل شکسته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «بانک زده ها» فیلمی است که ۱۰۰ درصد در بخش خصوصی تولید شده و ما حتی به اندازه یک نخود هم از هیچ یک از مدیران و نهادهای سینمایی برای تولید آن کمک نگرفتیم از این رو نیازمند آن هستیم تا در این شرایط از وزارت ارشاد کمک بگیریم.

وی در پاسخ به این سوأل که چه عاملی باعث شد تا شما در قامت تهیه کننده این اثر را تولید کنید اظهار داشت: من تهیه کنندگی را زیاد دوست ندارم و اصلاً کار من تهیه کنندگی نیست و دوست دارم کارگردانی کنم و فیلم بسازم اما از آنجا که آقای اردکانی جزو کسانی که به وی ارادت ویژه دارم و کارهای خوبی در این سینما کرده و شرایط فیلمسازی برایش مهیا نبود و حتی خانه اش را فروخت و می خواست فیلمی تجاری اما سالم بسازد او را همراهی کردم تا این اتفاق محقق شود. در واقع می توان این گونه بیان کرد که تولید این فیلم اظهار ارادت من به رفاقت است.

رویین تن سپس با بیان اینکه «بانک زده ها» فیلمی مهم و حرف روز مردم است متذکر شد: «بانک زده ها» از این نظر مهم است که در مورد مسائلی نظیر اختلاس و رباخواری و... صحبت می کند. فیلمی است که مسائل اجتماعی روز را به زبان طنز گروتسک تمیز معترض بیان می کند. این فیلم به نوعی حرف دل مردم است و به خوبی حساب اختلاس گران را از کسانی که در کار مردم اختلال ایجاد می کنند جدا کرده است.

این سینماگر ادامه داد: «بانک زده ها» برخلاف فیلم های کمدی این روزهای سینمای ایران که بدون اندیشه می خواهند مخاطب خود را بخندانند و فروش داشته باشند دارای تفکر و اندیشه است و از این نظر نیز فیلم بسیار مهمی در سینمای ما محسوب می شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: یقین دارم اگر مردم به سالن های سینما بروند و فیلم ما را ببینند از تماشای آن ناراضی نخواهند بود و خودشان حتی برای این فیلم تبلیغ خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.