چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

دیدار رئیس «دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران» با «معاون امور هنری وزارت ارشاد»؛

سالاری: سیستم آموزش هنر در سال‌های اخیر با نقدهای جدی روبروست/باید به جای «تکنسین هنری» هنرمند متعهد اخلاق مدار تربیت شود!

محمود سالاری

سینماپرس: حامد مظاهریان رئیس دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و هیأت همراه با محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد در موزه هنرهای معاصر تهران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سینماپرس، در این دیدار که عباد رضا اسلامی رئیس موزه هنرهای معاصر، علیرضا اژدری مشاور امور بین الملل و عضو هیأت علمی و گروه طراحی صنعتی، رحمت امینی مدیرگروه تئاتر و هومان اسعدی مدیر گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا نیز حضور داشتند راهکارهای همکاری بیشتر هنرهای زیبا و وزارت ارشاد بحث و بررسی شد.

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست به اهمیت پیوند هر چه بیشتر بدنه علمی دانشگاه و دولت تاکید کرد و گفت: ما در معاونت هنری با آغوش باز پذیرای حضور پررنگ اساتید و نخبگان هنری دانشگاهی هستیم. البته هم اکنون نیز در قالب شوراهای مشورتی و نیز هیأت‌های داوری جشنواره‌های مختلف از حضور اساتید دانشگاه بهرمند هستیم اما به جهت فضیلت و ثمراتی که در این پیوند می‌بینیم آماده‌ایم در قالب برنامه مدون و اجرایی این همکاری سازمان یافته باشد.

وی افزود: سیستم آموزش هنر در سال‌های اخیر با نقدهای جدی روبروست، ما باید با رجوع به اصالت‌ها و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی به ترمیم این سیستم همت گماریم تا به جای تکنسین هنری، هنرمند متعهد اخلاق مدار تربیت شود.

معاون هنری ارشاد با استقبال از برنامه‌های متنوع پیشنهادی دانشکده هنرهای زیبا برای همکاری با موزه هنرهای معاصر تهران، خاطر نشان کرد: بدیهی ست دانش آموختگان هنرهای زیبا به فاصله زمانی اندکی به میان جامعه هنری آمده و در تعامل با بخش‌های مختلف معاونت هنری ارشاد خواهند شد لذا می‌توان با همفکری و همکاری سازمان یافته نقشه راهی تدوین نمود و برای آینده برنامه عملی داشت.

سالاری تاکید کرد: برپایی رویداد هنری و خلق فضای پرشور و بانشاط هنری در زمره اولویت‌هاست اما نباید به برگزاری رویداد بسنده کرد باید به تحلیل و دستاوردهای آن نیز دقت داشت، به طور مثال چندین سال است جشنواره‌های موسیقی و تجسمی برای جوانان در سطح ملی برگزار می‌شود اما هیچگاه نقد و بررسی نمی‌شود جوانانی که در این رویدادها درخشیدند الان چه می‌کنند و آسیب شناسی و واکاوی فرصت‌ها و تهدیدها در محاق می‌ماند.

حامد مظاهریان رئیس پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران در این دیدار با اشاره به سابقه و پیشینه دانشگاه تهران گفت: ضرورت دارد که ارتباط بین دانشگاه و مراکز رسمی متولی هنر برقرار شود و این فرصتی است که تعامل فرهنگی بین دانشکده هنرهای زیبا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه هنرهای معاصر تهران داشته باشیم. تعامل بین دانشگاه و موزه در زمینه‌های حضور دانشجویان و استادان در موزه و پیگیری رویدادهای هنری و برگزاری هفته‌های هنری می‌تواند برای دانشجویان هنر انگیزه آفرینی کند و موجبات شور علمی بیشتری پدید آورد.

علیرضا اژدری، رحمت امینی و هومان اسعدی برنامه‌های مختلفی از برپایی هفته گرافیک تا کارگاه‌های خلاق هنری و … را در این دیدار پیشنهاد دادند.

عبادرضا اسلامی کولایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران هم در این نشست با تقدیر از دانشکده هنرهای زیبا برای پیشنهاد همکاری گفت: موزه هنرهای معاصر مشتاق چنین همکاری‌هایی هست. اتفاقاً بزرگ‌ترین طیف دیدارکنندگان از نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» که این روزها در موزه دایر است جامعه دانشگاهی بودند و برای ما مایه مباهات خواهد بود برنامه‌های متنوع پیشنهادی هنرهای زیبا در زمینه‌های متنوع هنرهای معاصر را میزبانی کنیم.

در این دیدار کتاب‌های «مروری بر آثار خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، گزیده آثار چاپ بین الملل و گزیده آثار عکس بین الملل» از انتشارات موزه به کتابخانه پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.