شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

«ونیز هفتاد و نهم» در سیاست‌زده‌ترین صورت ممکن به پایان رسید؛

جایزه بخش افق‌ها به «محسن تنابنده» برای بازی و «هومن سیدی» برای کارگردانی «جنگ جهانی سوم» رسید/اهدای جایزه ویژه هیات داوران به «خرس نیست»!

جشنواره فیلم ونیز۲۰۲۱

سینماپرس: محسن تنابنده برای بازی در فیلم «جنگ جهانی سوم» و هومن سیدی برای کارگردانی این فیلم، به ترتیب موفق به کسب جایزه بهترین بازیگری مرد و بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز شدند.

به گزارش سینماپرس، هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز روز ۳۱ آگوست با نمایش فیلم «برفک» ساخته نوآ بامباک آغاز شد. در این دوره از جشنواره از کاترین دنو بازیگر و پل شریدر فیلمساز سرشناس دنیا با اهدای جایزه شیر طلایی تجلیل شد.

ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره جولیان مور بازیگر برنده جایزه اسکار برعهده داشت. مور در روز اول جشنواره درباره حضورش در این فستیوال و تجربه داوری گفت: حضور در این جا یک افتخار شگفت انگیز و باورنکردنی برای من است. وقتی اولین بار پا به ونیز گذاشتم بازیگر سریال های سطح پایین بودم و انتظار نداشتم روزی اینجا و در بین اعضای داوران باشم.

لیلا حاتمی بازیگر ایرانی نیز یکی دیگر از داواران این دوره فستیوال بود.

همچنین در مراسم اختتامیه هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز محسن تنابنده برای بازی در فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های ونیز شد.

محسن تنابنده این جایزه را به همسرش که در زمان فیلمبرداری فیلم باردار بوده و در عین حال باید از بچه دیگرشان نیز مراقبت می کرده است، تقدیم کرد.

او همچنین جایزه اش را به تمام جامعه کارگران ایران (که می تواند زندگی شأن شبیه کاراکتر کارگر این فیلم باشد) تقدیم کرد.

محسن تنابنده که با همراهی محمد اطبایی پخش کننده فیلم روی صحنه حاضر شده بود، در عین حال از گرفتن این جایزه ابراز خرسندی کرد و با خنده گفت: آنقدر خوشحالم که می توانم پیاده تا تهران بروم!

در ادامه اختتامیه جشنواره فیلم ونیز، فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره را از آن خود کرد.

هومن سیدی این جایزه را به مردم ایران تقدیم کرد.

در خلاصه داستان جدید منتشر شده از این فیلم آمده است: «شکیب یک کارگر روز مزد بی خانمان است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام لادن رابطه برقرار کرده است. محل ساخت و سازی که او امروز در آن کار می کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود و در کمال تعجب به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده می شود تا برای خود کسی باشد. وقتی لادن از این موضوع مطلع می شود، به محل کارش می آید و درخواست کمک می کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم انگیزی اشتباه از کار در می‌آید و موقعیت جدید و فرصت بی‌تکرار پیش آمده برای او را، با تهدید رو به رو می‌کند.

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده محمد اطبایی کمپانی مستقل‌های ایرانی است.

در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ونیز، جایزه ویژه هیات داوران این رویداد به جعفر پناهی برای ساخته «خرس نیست» تعلق گرفت.

این فیلم ساز مجرم به دلیل اینکه دوره محکومیتش را در زندان پشت سر می گذارد، در این مراسم حاضر نبود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.