شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

ضرورت تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس/۵

قاسمی جامی: برای ساخت یک اثر دفاع مقدسی سال ها باید بدویم و وقت بگذاریم و در نهایت هم حمایت نمی شویم/ مدیران نباید با سلیقه خودشان نسل فیلمساز دفاع مقدس را نابود کنند

حسین قاسمی جامی

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در خصوص ضرورت تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس گفت: برای ساخت یک اثر دفاع مقدسی سال ها باید بدویم و وقت بگذاریم و در نهایت هم حمایت نمی شویم!؛ این اتفاق در حالی است که مسئولان همواره وقتی مناسبت های دفاع مقدس فرا می رسند در خصوص اهمیت تولید آثار فرهنگی و سینمایی صحبت می کنند و وعده های خوبی برای تسهیل شرایط تولید در این عرصه می دهند!

کارگردان فیلم های سینمایی «پی ۲۲» و «چشم شیشه ای» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم دیگر حتی صحبت کردن در این باره لوث شده است؛ فیلمسازان دغدغه مند این گونه مهم سینمایی خسته شده اند چرا که وقتی بارها این طرف و آن طرف می روند و می بینند کسی به آن ها توجهی ندارد ناامید می شوند. بخش بسیار مهمی از سینماگران هم حتی معاش زندگی شان را از دست داده اند چرا که کار آن ها وابسته به تولید آثار دفاع مقدسی است.

وی ادامه داد: مبحث بی توجهی به سینمای دفاع مقدس متأسفانه سال ها است شروع شده و طی سال های اخیر به اوج خود رسیده! این در حالی است که فیلمسازان دفاع مقدس اگر حمایت نهادها را پشت سر خود داشته باشند فیلم های خوبی در این حوزه تولید می شود.

این سینماگر سپس با بیان اینکه باعث تأسف است که ما حاضر نیستیم برای فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس آنطور که شایسته است هزینه کنیم اظهار داشت: در یک دوره ای بنا به سیاست هایی که وجود داشت برای این سینما هزینه می شد اما الآن اینطور نیست.

قاسمی جامی سپس در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما دلیل تضاد میان وعده های مدیران و بی توجهی شان به سینمای دفاع مقدس چیست متذکر شد: بنده فکر می کنم جو برخی مناسب ها آن ها را می گیرد. مثلاً در ایام هفته دفاع مقدس، یا سالروز آزادسازی خرمشهر و ... همه آن ها به میدان می آیند و حرف های زیبایی در خصوص حمایت از تولیدات دفاع مقدسی می زنند اما واقعیت این است که توجهی به سینمای جنگ ندارند.

کارگردان فیلم های سینمایی «زمزمه بودا» و «آزادی سرخ» تأکید کرد: بی توجهی به سینمای ارزشمند دفاع مقدس در حالی است که آدم ها در جنگ قصه های مختلفی داشتند که قابل تأمل است و قابلیت ساخت آثار متعددی دارد و می توان به تعداد افرادی که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته اند فیلم های ناب و ماندگار تولید کرد.

وی در پایان این گفتگو با بیان اینکه مدیران نباید با سلیقه خودشان نسل فیلمساز دفاع مقدس را نابود کنند تصریح کرد: سخت ترین شرایط امروز برای کسانی است که به عنوان فیلمساز جنگ شناخته می شوند؛ سینمای خصوصی که آن ها را نمی پذیرد، از سمت دولت هم حمایت نمی شوند و دچار نوعی استیصال شده اند. این بلایی که سر بچه ها می آوریم بد است؛ چطور می خواهیم جواب آن ها را بدهیم؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.