چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

امضای تفاهمنامه همکاری میان اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش؛

سوهانی: سیاست ما و مجموعه هنرهای نمایشی ارشاد، عدالت فرهنگی و پرداختن به زمینه هنرهای نمایشی در سراسر کشور است

کاظم نظری و محسن سوهانی

سینماپرس: مدیر رادیو نمایش از اختصاص یک برنامه رادیویی یک ساعته تحت عنوان «تئاتر شهر» از محل مجموعه تئاتر شهر به عنوان شاخص ترین مکان هنرهای نمایشی کشور خبر داد.

به گزارش سینماپرس، طی جلسه ای که میان کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش برگزار شد، تفاهمنامه ای جدید امضا شد که به زودی به مرحله اجرا می رسد.

محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در این باره گفت: در این جلسه، ۲ تفاهمنامه امضا کردیم؛ اولی در رابطه با اختصاص یک محل ثابت برای استودیوی اختصاصی رادیو نمایش در مجموعه تئاتر شهر به عنوان شاخص ترین مکان هنرهای نمایشی کشور است که قرار شد ما به صورت روتین، یک برنامه رادیویی یک ساعته تحت عنوان «تئاتر شهر» به تهیه کنندگی علی بهرامی را از این محل روی آنتن ببریم و در آن به طور تخصصی به موضوعات مربوط به اجرای نمایش ها و مسائل مرتبط با آن در مجموعه تئاتر شهر و در کل کشور بپردازیم چون سیاست ما و مجموعه هنرهای نمایشی ارشاد، عدالت فرهنگی و پرداختن به زمینه هنرهای نمایشی در سراسر کشور است.

سوهانی ادامه داد: تفاهم‌نامه دیگرمان در رابطه با رادیوتئاتر به عنوان یک حوزه میان رشته ای، نوظهور و جذاب است و قرار است از این پس، یکی از روزهای هفته در مجموعه قدیمی تئاتر سنگلج به نمایش رادیوتئاتر اختصاص یابد. همچنین صحبتی شد که در سالن کارگاه نمایش تئاتر شهر هم یک زمانی به طور ویژه برای اجرای رادیوتئاتر در نظر گرفته شود.

وی افزود: بر این اساس به زودی یک شورای رادیوتئاتر در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو راه اندازی و فصل جدیدی را برای اجرا و توسعه کمی و کیفی حوزه رادیو تئاتر در کشورمان آغاز خواهیم کرد.

مدیر رادیو نمایش در پایان تاکید کرد: رادیو تئاتر عرصه نوظهوری است که در کشورمان قدمتی حدودا ۱۰ ساله دارد و در جشنواره تئاتر فجر بخش ویژه ای است که با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو برگزار می شود و طی این سال ها مخاطبان زیادی از آن استقبال کرده اند. طی این تفاهمی که حاصل شد، تصمیم داریم برای توسعه این حوزه میان رشته ای، تخصصی و جذاب، به صورت ویژه و حرفه ای در سراسر کشور اقداماتی صورت دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.