چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان و معضل جدیدی با عنوان موضع غیر شفاف «بنیاد سینمایی فارابی»؛

آیا با توجه به کمبود وقت نسبت به تقویم دو سال گذشته جشنواره در مهر یا آبان ماه برگزار می‌شود؟

چهارمین روز سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان برخلاف دو دوره قبلی در مهرماه برگزار نمی شود.

به گزارش سینماپرس، جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در دو دوره اخیر یعنی سال های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ (سی و سومین و سی و چهارمین دوره) در ماه مهر و در تهران برگزار شده است ولی با توجه به نزدیک شدن به نیمه شهریور ماه و مشخص نشدن جزییاتی از این رویداد سینمایی بعید به نظر می رسد که طبق تقویم دو سال گذشته برگزار شود.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) و سی و سومین دوره از ۲۷ مهر تا ۲ آبان باز هم به دبیری علیرضا تابش برگزار شد. همچنین یکی از شاخصه های این دو دوره این بود که به دلیل کرونا خبری از برگزاری در اصفهان نبود و تهران میزبان این رویداد مهم سینمایی شد. همچنین برگزاری آنلاین نیز در دستور کار بخشی از جشنواره بود.

حال در در دوره پیش‌رو یعنی سی و پنجمین دوره که سیدمهدی جوادی مدیرعامل فعلی بنیاد سینمایی فارابی دبیری آن را برعهده دارد، هنوز زمان و مکان قطعی برگزاری اعلام نشده است ولی با توجه به کمبود وقت نسبت به تقویم دو سال گذشته بعید به نظر می رسد که جشنواره در مهر یا آبان ماه برگزار شود. همچنین با توجه به جشنواره های پیش رو از جمله جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره سینماحقیقت و سپس جشنواره فیلم فجر، بعید به نظر می رسد که سازمان سینمایی قصد همزمانی جشنواره های خود را داشته باشد.

نکته قابل توجه اینکه در حکم جوادی برای دبیری جشنواره، بررسی شرایط بهینه برگزاری جشنواره اعم از سالانه یا دو سالانه بودن، شرایط برگزاری، شیوه و مکان برگزاری و… ناظر به آسیب‌شناسی ادوار گذشته از محورهای اصلی است پس به نظر می رسد هنوز فاز مطالعاتی برای شکل برگزاری در حال اجر است که ایجاد کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و هم‌اندیشی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با فعالان، سینماگران و پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان از نشانه های آن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.