یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۱۱

لاجوردی: باید با تولید آثار فرهنگی و هنری عظمت راهپیمایی اربعین را به جهانیان نشان دهیم/ کوتاهی مسئولان فرهنگی در خصوص اربعین مسأله ای آشکار است

عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد»

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: ما باید با تولید آثار فرهنگی و هنری عظمت راهپیمایی اربعین را به جهانیان نشان دهیم؛ تولید و عرضه گسترده این آثار در جهان باعث می شود مردم دنیا در خصوص دین مبین اسلام و مذهب شیعه تحقیق کنند و به اسلام روی بیاورند و قطعاً ثواب این اتفاق مهم را بانیان تولید این آثار از آن خود می کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید هنرمندان زیادی در کشورمان وجود دارند که با جان و دل می خواهند برای اربعین کار کنند اما این هنرمندان نیاز به بسترسازی مناسب توسط متولیان و مسئولان نهادهای فرهنگی و هنری دارند. تا مسئولان بسترسازی لازم را برای هنرمندان فراهم نکنند هیچ اتفاق قابل توجهی در حوزه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) رخ نخواهد داد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه ریا و تزویر زیاد شده تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد در سازمان های فرهنگی به ظاهر خود را خواهان توجه به مسائل دینی و عقیدتی نشان می دهند اما در اصل برنامه های دیگری دارند و در عمل توجهی به این مسائل نمی کنند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: سیستم فرهنگی ما بسیار مشکل دارد؛ بنده به عنوان کسی که سال های متمادی است در این حوزه کار می کنم متوجه این مشکلات متعدد و پیچیده هستم. من معتقدم باید بودجه مشخصی برای تولید آثار فرهنگی و هنری اربعین اختصاص داده شود؛ همانطور که در خصوص برخی مسائل مانند حجاب بودجه مشخصی در برخی دستگاه های فرهنگی وجود دارد در خصوص اربعین نیز ما نیازمند این بودجه هستیم تا بتوانیم آثار درخشان و شاخصی را تولید کنیم.

وی متذکر شد: ما نباید در خصوص مسائل مهم و ارزشمندی مانند اربعین حسینی (ع) با مدیران و متولیان فرهنگی تعارف داشته باشیم! این وظیفه ما است که حقایق را بازگو کنیم. این اتفاق بسیار دردآور و تأسف بار است که طی همه این سال ها جز به تعداد انگشتان یک دست آثار شاخص در خصوص راهپیمایی عظیم اربعین تولید نشده است.

این هنرمند تأکید کرد: تلویزیون که فقط در پی آن است تا در خصوص این راهپیمایی گزارش دهد و هیچ کار جدی در خصوص تولید سریال، فیلم، مستند و... صورت نمی دهد؛ سینما هم که دستش از اربعین خالی است.

لاجوردی در پایان این گفتگو افزود: این کوتاهی مدیران و مسئولان فرهنگی ما در حالی است که دشمن بیکار ننشسته و مرتب درصدد است تا ایرانی ها و عراقی ها را نسبت به یکدیگر بدبین کرده و بین آن ها اختلاف بیندازد در صورتی که دو ملت ایران و عراق با هم برادر و هم پیمان هستند. ما نباید اجازه دهیم دشمن کار ضدفرهنگی خود را جلو ببرد از این رو نباید بیش از این دست روی دست بگذاریم و کوتاهی کنیم و باید به صورت انقلابی و عاجل تدبیری برای تولید آثار درخشان و شاخص اربعینی در سینما و تلویزیون داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.