دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

لزوم مقابله با مروجان بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگی/۴

سربخش: مدیران فرهنگی قاطعانه باید جلوی ترویج تفکرات لیبرالی را بگیرند/ هنرمندان مقید و متعهد به افرادی که مروج فرهنگ لیبرالی هستند تذکر دهند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در پی اظهارات اخیر محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران از او حمایت کند اظهار داشت: مدیران فرهنگی قاطعانه باید جلوی اباحه گری و ترویج تفکرات لیبرالی و کمونیستی را بگیرند و به آن افراد گوشزد کنند که موظفند خود را مقید کنند تا در راستای چارچوب و قوانین کشور گام بردارند.

مدیر مسئول نشریه «سینما رسانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر فرهنگ و باوری یک سری اخلاقیاتی را القا می کند که افراد جامعه از آن تبعیت می کنند؛ فرهنگ اسلامی و دینی و بومی ما در واقع اخلاق را ترویج می دهند و از این رو هنرمندان ما هم باید مبانی آن را ترویج کنند.

وی ادامه داد: کسانی که به عنوان هنرمند در این فرهنگ گام برمی دارند باید به این اخلاق مقید باشند و آن را مراعات کنند. هر فرهنگی هنرمند خاص خود را می سازد. اباحه گری و ترویج تفکرات لیبرالی و کمونیستی و... جایی در فرهنگ و کشور ما ندارد چرا که این تفکرات بر اساس فرهنگ و باورهای دیگر می آید که هیچ ربطی به تاریخ و فرهنگ اسلام و ایران ندارد.

این کارشناس فرهنگی سپس با بیان اینکه هنرمندان مقید و متعهد باید به افرادی که مروج فرهنگ لیبرالی هستند تذکر دهند تصریح کرد: اگر هنرمندی در این وادی گام برمی دارد باید متوجه شود که در چه چارچوبی کار کرده و مسیرش را غلط انتخاب کرده است. هنرمندان با توجه به تحولات و حوادث کشور باید خود را مقید کند به قوانین کشور احترام بگذارند و بر اساس فرهنگ ایرانی-اسلامی تولید کالای فرهنگی و هنری داشته باشند.

سربخش در خاتمه این گفتگو به نقش مدیران فرهنگی در خصوص جلوگیری از ترویج بی اخلاقی و ترویج تفکرات لیبرالی در کالاهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران فرهنگی کشور با توجه به باورها و ارزش های دینی و ملی باید از طریق سیستم نظارتی به هنرمندانی که خدای ناکرده در مسیری خلاف این اهداف گام برمی دارند هشدار دهند که دست از کارهای لیبرالی و اباحه گری بردارند. آن ها می توانند هنرمندان را به مسیر درست و انسانی هدایت کنند و اگر جمیع این نکات رعایت شود ما دیگر شاهد این اتفاقات در هیچ یک از ارکان فرهنگی کشور نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.