شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

لزوم مقابله با مروجان بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگی/۲

بهمنی: در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری کشور نیاز به مدیرانی داریم که مانند حاج قاسم ذوب در ولایت باشند

حمید بهمنی در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در پی اظهارات اخیر محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران از او حمایت کند اظهار داشت: اگر مدیر لیبرالی نباشد هنر لیبرالی هم نیست؛ شاید برخی مدیران ظاهرالصلاح باشند اما تفکر لیبرالی داشته باشند. پس باید توجه کنیم که چه مدیرانی را به کار می گیریم تا خدای ناکرده آن مدیر تفکر لیبرالی را در عرصه فرهنگی و هنری جاری نکند!

کارگردان فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «گلوگاه شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید زیرساخت های اندیشه ضد لیبرالی را مشخص کنیم. ما مدیری می خواهیم که دردمند باشد و ضرورت ها را بشناسد؛ مفاهیم استراتژیک را بشناسد و نگاه ولایی داشته باشد. اگر این مدیر پیدا شود قطعاً ضد لیبرالی است.

وی متذکر شد: مدیری که عدم تشخیص دارد نتیجه اش این می شود که در جشنواره فجر اکثر فیلم ها لیبرالی است! پس ما باید ریشه ها را درست کنیم. طی سال هایی که از انقلاب گذشته بارها گفتیم باید مدیر دغدغه مند انقلاب و برآمده از دل مردم و متخصص و متعهد به کار گرفته شود تا ریشه این مشکلات برای همیشه کنده شود اما این اتفاق آنطور که باید محقق نشده است.

بهمنی سپس با بیان اینکه در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری کشور نیاز به مدیرانی داریم که مانند حاج قاسم ذوب در ولایت باشند تأکید کرد: برخی مدیران خوب هستند اما رفتار لیبرالی از خود نشان می دهند. یک مدیر انقلابی کسی است که پاسخگوی هنرمندان انقلابی باشد. یک مدیر ضد لیبرال همه وجودش را می گذارد که مفاهیم دینی در تمامی تولیدات فرهنگی و هنری بروز و ظهور پیدا کند.

این سینماگر تصریح کرد: اغلب مدیران ما در حوزه سینما بچه های خوبی هستند اما آیا شاخصه فرمانده گردانی در حوزه فرهنگی را دارند؟ آن ها چقدر می توانند مبانی لیبرالیستی را تشخیص دهند؟ اگر مدیری در نقاط کلیدی فرهنگ و هنر کشور وجود داشته باشد که نتواند تشخیص درست بدهد هیچ وقت نمی توانیم توقع درست شدن اوضاع را داشته باشیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «آن مرد آمد» و «آخرین نبرد» در پایان این گفتگو افزود: سینما امروزه نیاز به شخم زدن اساسی دارد. باید یک موقعیت و کادربندی خاصی طراحی شود تا به این مفهوم زیبا و عالی برسیم. این جزو آرزوهای ما است که ارکان نظام ضد لیبرالی باشند. ما اگر تا امروز رشد صد در صدی نداشتیم به دلیل حضور این مدیران در حوزه های مختلف حتی در رسانه ملی بوده؛ پس ما باید در ابتدا مدیر ضد لیبرالی تربیت کنیم و او را به کار بگیریم تا تفکر لیبرالی و هنرمند لیبرالی از بین برود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.