سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۴

الماسی: هر یک از موکب های راهپیمایی اربعین حسینی (ع) می تواند سوژه تولید یک فیلم سینمایی باشد/ رنگ و بوی آرمان های دینی و انقلابی در سینمای ایران از بین رفته است

جهانگیر الماسی

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص پرداختن به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: هر یک از موکب های راهپیمایی اربعین حسینی (ع) می تواند سوژه تولید یک فیلم سینمایی باشد! هر کدام از این موکب ها که خدماتی مانند کمک رسانی، ماساژ، اطعام، استراحت و... را به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه می کنند سرشار از لحظات دراماتیک و دلنشینی هستند که متأسفانه با بی توجهی هنرمندان و مسئولین هنوز به بدل به فیلم و سریال نشده اند!

بازیگر فیلم های سینمایی «شبح کژدم» و «تنفگ های سحرگاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به حرکت عدالت خواهانه امام حسین (ع) باز می گردد. این حرکت گرامی داشت باور و وفاداری به مفهوم انسانیت است.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین درست مانند مراسم قالیشویان کاشان است که اساس و متن و عقبه آن حرکت خودجوش مردمی است که چون در آن روزگار حضور نداشتند و نتوانستند خدمتی به امام حسین (ع) بکنند این گونه وفاداری شان را به سرور و سالار شهیدان نشان می دهند و حالا بعد از این همه سال دست در دست هم می دهند و یاد شهدای کربلا را گرامی می دارند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه رنگ و بوی آرمان های دینی و انقلابی در سینمای ایران از بین رفته است اظهار داشت: یکی از دلایلی که به مراسم و مناسکی همچون راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) کمتر توجه می شود این است که سینمای ما رنگ و بوی پول گرفته و سرمایه داری افسارگسیخته سینما را به پیش می برد! سینمای ایران هم منفعل شده و هم محتاط! دست اندرکاران آن احتیاط می کنند که فقط سود بیشتری گیرشان بیاید و فرهنگ سازی سینما بی توجهند!

الماسی تصریح کرد: از سوی دیگر غرب ذائقه ما را عوض کرده و خواسته ها و نیازهای خود را به جوانان ما تحمیل کرده تا سطح بینش و درک اجتماعی نسل جوان افول کند. برای همین است که به جای آنکه فیلم های ما سرشار از مضامین ارزشمند اخلاقی، دینی، انسانی و... باشد سرشار از مضامین و موضوعاتی شده که با فرهنگ ما هیچ سنخیت و قرابتی ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم با تدبیر و درایت یکایک متولیان فرهنگی و هنری کشور در هر نهاد و سازمان و ارگانی که نشسته اند بتوانیم تدبیری عاجل برای توجه به ارزش های دینی و انسانی در سینما و تلویزیون داشته باشیم و به موضوعات بی نظیری مانند راهپیمایی اربعین بیش از پیش توجه کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.