سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

وزیر آموزش و پرورش در آیین رسمی معرفی مدیرعامل جدید کانون تاکید کرد:

کانون باید وارد عرصه سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و نظارت شود/هنر و ادبیات موثرترین نقش را در تحکیم و ارتقاء هویت ملی برعهده دارد

سخنرانی یوسف نوری وزیر آموزش پرورش در معارفه رئیس جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در زیست‌بوم جدید نقش‌آفرینی جدی داشته باشد و از مجری به متولی تبدیل شود.

به گزارش سینماپرس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین رسمی معرفی مدیرعامل جدید کانون تاکید کرد: کانون باید وارد عرصه سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و نظارت شود و از همه گروه‌ها و افرادی که در حوزه‌های ادبیات و هنر کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند به صورت جدی حمایت کند.

وی ایجاد خانه‌های خلاق در کانون را از جمله این فعالیت‌ها برای نقش‌آفرینی کانون در زیست‌بوم جدید عنوان کرد و افزود: در این زمینه باید فعالان این‌ عرصه‌ها را سازمان‌دهی کند و با کاهش تصدی‌گری به حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی و فراهم‌آوردن امکان عرضه این گروه‌ها بپردازد.

رییس مجمع عمومی کانون پرورش فکری در آیین معرفی حامد علامتی به عنوان مدیرعامل جدید کانون با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اردیبهشت امسال ایشان با فرهنگیان، مبنی بر تلاش بیشتر برای نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و ایرانی و معرفی مفاخر و بزرگان و نمادهای هویت ملی، یادآور شد: هنر و ادبیات موثرترین نقش را در تحکیم و ارتقاء هویت ملی برعهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از کانون خواست الگوی مقاومت مردم ایران را که طی سال‌ها با تقدیم بیش از ۳۶هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید شکل گرفته است، به کودکان و نوجوانان معرفی کند.

نوری توضیح داد: نگاه جدید در عرصه تعلیم و تربیت از بعد انسان‌شناسی بر این مبنا شکل گرفته است که کودک با محوریت مربی، دست به پژوهش می‌زند و با هدایت او استعدادهایش را کشف می‌کند و در این دیدگاه تکامل‌یافته، کودک را در ۷ سال نخست زندگی برای کشف استعدادهایش آزاد می‌گذارند و ما نباید استعدادهای آن‌ها را بر اساس خواسته‌های خودمان ترسیم کنیم.

وی با توضیح درباره ‌پژوهش‌هایی که در کشور با موضوع نقش آموزش و پرورش در تولید ناخالص ملی انجام شده است تاکید کرد: ارزش افزوده‌ای که آموزش و پرورش در این زمینه ایجاد می‌کند بعد از معدن بالاترین ارزش است.

وزیر آموزش و پرورش در این آیین که صبح روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد، از کانون و خروجی‌های آن در سال‌های طولانی فعالیت قدردانی کرد و یادآور شد: بسیاری از هنرمندان و نویسندگان کشور کسانی هستند که در سال‌های گذشته با کانون رابطه‌ای مستقیم یا غیرمستقیم داشته‌اند و کانون از جمله نهادهایی است که ارزش‌آفرینی می‌کند.

در این آیین که محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری، هنرمندان و نویسندگان عرصه‌های مختلف کودک و نوجوان و شماری از کارکنان و مربیان کانون حضور داشتند، حکم انتصاب حامد علامتی به‌عنون مدیرعامل جدید کانون به وی اعطا و از تلاش‌های مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل سابق کانون قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.