شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

آسیب های حوزه اکران؛ معضلات و راهکارها/۱۰

اطیابی: استقبال مردم باید میزان سانس ها و سالن های یک فیلم را تعیین کند نه نظر برخی افراد خاص!

سیدمسعود اطیابی

سینماپرس: سیدمسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص آسیب های جدی حوزه اکران گفت: دولت اصولاً نباید جز مبحث نظارتی بر اساس و ارکان سینما هیچ دخالتی در امور تولیدی و اجرایی سینما داشته باشد و تا این اتفاق رخ ندهد ما شاهد همین معضلات فعلی خواهیم بود!

کارگردان فیلم های سینمایی «ماه گرفتگی» و «خروس جنگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید خود سینماگران و سینماداران می توانند تصمیمات درست تری برای اکران بگیرند و اینکه شورایی بخواهد در خصوص چگونگی نحوه اکران فیلم ها نظر بدهد کاری بیهوده است.

وی ادامه داد: مسأله اکران فیلم ارتباط مستقیم با عرضه و تقاضا دارد؛ در واقع استقبال مردم باید میزان سانس ها و سالن های یک فیلم را تعیین کند نه نظر برخی افراد خاص! نباید از قبل برای یک فیلم تصمیم گرفته شود که در چند سالن به نمایش درآید. فیلم ها باید در یک روند عادلانه و یکسان حداقل تا دو هفته در سینماها نمایش داشته باشند و سپس بر اساس استقبال مخاطبان برای چگونگی ادامه نمایش آن ها تصمیم گیری شود یعنی اینکه فیلم ها در هفته های ابتدایی توسط مردم محک زده شوند و به صورت دستوری فیلمی اکران محدود نداشته باشد.

اطیابی خاطرنشان کرد: بی تردید اگر این اتفاق رخ دهد دیگر اعتراض چندانی هم وجود نخواهد داشت. باید زمینه ای فراهم شود که فیلم ها از پیش شکست خورده نشوند. فیلم ها ممکن است زمینه جذب مخاطب داشته باشند اما برنامه ریزی های غلطی که برای اکران آن ها صورت می گیرد مانع از حضور حداکثری مخاطبان برای تماشای شان شود.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: با این نحوه کنونی اکران حق خیلی افراد ضایع می شود و حق انتخاب از مردم گرفته می شود؛ ما باید سینما را بر اساس نیازهای مردم جلو ببریم و تصمیم گیری عده ای افراد خاص برای سینما و نحوه اکران فیلم ها منطقی ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.