یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

آسیب های حوزه اکران؛ معضلات و راهکارها/۵

اسماعیلی: احتمال پارتی بازی و رفیق بازی در نحوه اکران آثار هست اما این مردم هستند که تکلیف میزان فروش فیلم ها را روشن می کنند/ میزان سالن سینما نسبت به تولیدات بسیار اندک است

سخنرانی حبیب اسماعیلی در مراسم تجلیل از مالکین و سازندگان سالن‌های سینمایی سراسر کشور

سینماپرس: حبیب اسماعیلی بازیگر، تهیه کننده و نماینده انجمن پخش کنندگان در شورای صنفی نمایش در خصوص آسیب های جدی حوزه اکران گفت: احتمال پارتی بازی و رفیق بازی در نحوه اکران آثار مانند بسیاری دیگر از حوزه ها هست اما در نهایت این مردم هستند که تکلیف میزان فروش فیلم ها را روشن می کنند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خرگیوش» و «خاطره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در سینما همه چیز به عرضه و تقاضا باز می گردد؛ سال ها است ما با تولید انبوهی روبرو هستیم که میزانش بیش از ظرفیت اکران است. اگر مثلاً سالانه حدود ۱۰۰ فیلم در سینما تولید می شوند ۶۰ درصدشان امکان اکران دارند؛ میزان سالن سینما نسبت به تولیدات بسیار اندک است و این مسأله نیاز به اصلاح دارد.

مدیر شرکت رسانه فیلمسازان مولود خاطرنشان کرد: بی تردید با توجه به اضافه شدن پردیس ها به حوزه اکران کمک می شود اما خوب در حال حاضر حدود ۲۰۰ فیلم سینمایی آماده اکران هستند و این اتفاق کمی وضعیت اکران را پیچیده کرده است.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که برخی سینماگران معتقدند بی عدالتی در اکران بیداد می کند و حق فیلم های شان خورده می شود و چه تدبیری می توان برای این مسأله اندیشه کرد اظهار داشت: وقتی فیلمی اکران می شود اما مردم از آن استقبال نمی کنند چه می توان کرد؟ معلوم است سینمادار تنها از فیلم هایی استقبال می کند که بتوانند مخاطبان بیشتری را به سینماها بکشانند. بنده معتقدم هر آنچه از مافیای پخش و اکران و... می شنویم غلط است چرا که شورای صنفی مستقل عمل می کند!

اسماعیلی در همین راستا افزود: شاید باور این اتفاق سخت باشد که در حال حاضر برخی از پردیس های سینمایی برخی از سالن های شان به صورت شبانه روزی خالی است! چرا که مردم استقبالی از برخی فیلم ها نمی کنند و برای سینمادار صرف نمی کند که در این سالن ها اثری را به نمایش درآورد.

وی در پاسخ به این پرسش که دولت به چه نحوی می تواند حوزه اکران را ساماندهی کند اظهار داشت: دولت سال گذشته بوجه ای را در اختیار صاحبان آثار گذاشت؛ دولت به دلیل شیوع کرونا آثاری را که زیر میلیارد فروش کرده بودند حمایت کرد و مبالغی را در اختیار آن ها قرار داد اما بی تردید این روند نمی تواند به صورت مستمر و دائمی ادامه داشته باشد و باید در جایی متوقف شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.