چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

آسیب های حوزه اکران؛ معضلات و راهکارها/۳

توکل نیا: از بی عدالتی های حوزه اکران و شورای صنفی نمایش گله دارم/ چرا فیلم های بی مخاطب باید پرده سینماها را اشغال کند و در مقابل سینمای مستقل له شود؟

علی توکل نیا کارگردان در نشست نقد و بررسی فیلم «جاب جا» درفرهنگسرای ارسباران

سینماپرس: علی توکل نیا کارگردان سینما در خصوص آسیب های جدی حوزه اکران گفت: بنده هم مانند بسیاری دیگر از اهالی سینما از بی عدالتی های حوزه اکران و شورای صنفی نمایش گله دارم؛ متأسفانه باید عنوان کنم مسئولان سینما را به حال خود رها کرده اند و تدبیری برای برون رفت از این اوضاع بحرانی و اسفبار ندارند و روز به روز نیز حال سینما وخیم تر از قبل می شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «نفرین» و «چند میگیری گریه کنی۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به بحران کرونا و تعطیلی سالن های سینما و بیکاری سینماگران مدیران سازمان سینمایی باید از سینماگران در این وانفسا حمایت ویژه داشته باشند اما متأسفانه نه تنها حمایتی صورت نگرفته بلکه چشم خود را روی تخلفات حوزه اکران هم بسته اند.

وی ادامه داد: تهیه کنندگان زیادی در این سال ها ضرر کرده اند اما ضرر آن ها به کسی بر نمی خورد! مدیران سینمایی حتی درصدد این برنیامده اند تا مثلاً با مسئولان تلویزیون رایزنی کنند که فیلم های سینمایی را بخرند تا شاید بخشی از ضرر تهیه کنندگان جبران شود.

این سینماگر سپس با انتقاد شدید از وفور فیلم های ارگانی اظهار داشت: چرا فیلم های بی مخاطب ارگانی مانند فارابی باید پرده سینماها را اشغال کند و در مقابل سینمای مستقل له شود؟ وقتی مخاطب ثابت کرده که با فیلم های ارگانی ارتباطی برقرار نمی کند چرا آثار این نهادها سانس های متعدد دارند و در حالی پرده را اشغال کرده اند که مخاطبی ندارد و در عوض فیلم هایی که می توانند مخاطب را به سالن های سینما بکشانند سرشان بی کلاه مانده است؟ آیا این مصداق بارز بی عدالتی در اکران نیست؟

توکل نیا تأکید کرد: مدیران سینمایی با عملکرد نادرست شان لطمات جدی به بخش خصوصی سینما وارد می کنند و از سوی دیگر رانت خواران و باندبازان پشت پرده نیز مرتب در حال سوءاستفاده از اهمال کاری آن ها هستند!

وی در پایان این گفتگو افزود: پرسش بنده این است که آیا زور مدیران سینمایی به مافیا نمی رسد یا نمی خواهند به دلایلی دست آن ها را رو کنند تا بعد از دوران مدیریت شان برای حضور در سینما به مشکل برنخورند؟ مدیران سینمایی باید بدانند ننگ امروز سینما بیکاری و خانه نشینی اغلب سینماگران کاربلد است. این بسیار تلخ است که فردی مثل ناصر تقوایی نتواند در این سینما فیلم بسازد و در عوض بی هنران پرده سینماها را به اشغال خود درآورده اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.