چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۱۰

روح افزا: مسئولان فرهنگی و سینمایی چرا در مقابل سلبریتی هایی که در اصل پیاده نظام دشمنان هستند سکوت کرده اند؟/ حداقل وعده ندهید و سکوت کنید!

فرشته روح افزا

سینماپرس: دکتر فرشته روح افزا استاد دانشگاه، پژوهش گر حوزه و فعال فرهنگی در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: مسئولان فرهنگی و سینمایی چرا در مقابل سلبریتی هایی که در اصل پیاده نظام دشمنان نظام هستند سکوت کرده اند؟ دستگاه های مدعی هدایت گری فرهنگ کشور چه می کنند؟ پرسش از مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و... این است که شما برای انبار ذهن جوانان جامعه که این شبه هنرمندان و سلبریتی ها از کثافت پر کرده اند چه کردید؟ تا چه زمانی باید شاهد باشیم این ها آزادانه هرچه می خواهند بکنند و حتی بدون مجوز به جشنواره های غربی بروند و علیه کشور لجن پراکنی کنند؟

عضو سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرسش بنده این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور چرا نسبت به این توهین کنندگان ساکت و بی تفاوت است؟ وزارت امور خارجه چرا واکنش نشان نمی دهد؟ مدیریت امور زنان نهاد ریاست جمهوری واکنشش به این اتفاقات و پوشش و سخنان بازیگران زنی که به جشنواره های غربی می روند و علیه کشور نفرت پراکنی می کنند چیست؟

وی ادامه داد: شرم بر بازیگری که روابط زناشویی و خانوادگی خود را روی فرش قرمز می برد و جلوی دوربین جهانیان حرکات زشت و مشمئزکننده ای را با همسرش انجام می دهد و هیچ یک از مسئولان فرهنگی هم با وی برخورد قاطع نمی کنند و او را ممنوع الکار نمی کنند!

روح افزا با تأکید بر اینکه جشنواره های جهانی و غربی ها علیه کشور ما هدف گذاری های مشخصی دارند که به واسطه همین فیلمسازان و سلبریتی ها به اهداف شان می رسند اظهار داشت: سینمای جمهوری اسلامی ایران باید با قاطعیت تمام حضور در تمامی جشنواره های سینمایی دنیا را تحریم کند؛ جشنواره های غربی چه ربطی به سیاست های کلان فرهنگی کشور ما دارند که تمایل به حضور در آن ها داریم؟

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: چرا سازمان سینمایی در مقابل فیلمسازان سیاه نما موضع جدی ندارد؟ چرا مسئولان سینمایی اجازه می دهند فیلم های سیاه به اسم سینمای اجتماعی تولید شوند و تصویری مخدوش از جامعه ارائه کنند؟ مسئولان یک بار از خود این سوأل را کرده اند که چرا خارجی ها مشکلات متعدد جوامع خود را به تصویر نمی کشند و تنها به فیلم های تلخ و سیاه کشور ما جایزه می دهند؟ پاسخ مشخص است! آن ها با این راه می خواهند اهداف خود را که تخریب فرهنگ و هویت ملی ما است دنبال کنند.

وی تصریح کرد: آنچه جای سوأل و جای تعجب است اینکه افرادی مانند ترانه علیدوستی که نماد فمینیست همجنسگرا هستند و این انحراف بارز را روی دستشان خالکوبی کرده اند و آن را بالا می برند و از طرف دیگر می روند با رسانه معاندی همچون «بی بی سی» مصاحبه می کنند و از خفقان داخل کشور می گویند چرا محاکمه نمی شوند و همچنان آزادانه از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند و از این پروژه به آن پروژه می روند؟

این استاد دانشگاه تأکید کرد: مسئولان فرهنگی و قضایی نباید تردید کنند که امثال این ها پیاده نظام افرادی هستند که با ما جنگ می کنند و ما را تحریم می کنند و از منافقان حمایت می کنند. وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از دم نباید اجازه دهند امثال این ها در کشور درآمد کسب کنند و کار کنند.

روح افزا با انتقاد شدید از مدیران فرهنگی و سینمایی اظهار داشت: این شما هستید که به این افراد میدان می دهید پس حق ندارید بگویید که در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان کار می کنید چرا که شما به عمال بیگانگان و دشمنان کار می دهید. یک بار برای همیشه نزد ملت ایران پاسخگو باشید که از چه می ترسید و چرا با این افراد برخورد قاطع نمی کنید؟ شما از آینده جوانان کشور نمی ترسید که توسط این عمال بیگانه ویران شود؟ این ها که آدم های با ارزشی نیستند پس چرا اینقدر با سکوت تان میزان وقاحت را در این افراد بالا می برید؟ وقتی هیچ کاری انجام نمی دهید حداقل وعده ندهید و سکوت کنید!

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه من از کل مجلس شورای اسلامی سوأل دارم چرا در مقابل این اتفاقات فجیع در سینما و حوزه فرهنگ سکوت کرده اند اظهار داشت: این ها که به صورت غیرقانونی و بدون پروانه نمایش به جشنواره های جهانی می روند و علیه ایران سیاه نمایی می کنند عمل شان با تروری که گروهک منافقین انجام می دهد هیچ فرقی ندارد. این ها با این حرف های شان هزاران نفر را ترور می کنند. پس چرا دستگیر نشدند؟ برای چه با این ها برخورد قانونی نمی شود؟ چرا این ها اجازه دارند هر کاری دلشان می خواهد بکنند؟ این ها سمپاشی می کنند و می خواهند نسل جوان جامعه را به انحراف بکشانند.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: بنده از دادستانی و رئیس قوه قضائیه خواهش می کنم وارد میدان شوند و با این افراد برخود کنند. مسئولان وزارت ارشاد نیز باید در خصوص بی عملی شان به مردم پاسخگو باشند! مسئولان فرهنگی بدانند وقتی با این شبه هنرمندان و سلبریتی ها برخورد قاطع نمی کنند و آن ها را ممنوع الکار و ممنوع التصویر و ممنوع الخروج نمی کنند آن ها بی ادب تر و با هجمه بیشتر به نظام اسلامی برمی گردند. مسئولان بدانند این ها پیاده نظام دشمن هستند و با امثال مریم رجوی فاصله زیادی ندارند.

روح افزا در خاتمه این گفتگو متذکر شد: از سوی دیگر از وزیر محترم ارشاد این سوأل را دارم چرا فیلم های افتضاح راجع به تن فروشی زنان در کشور نمایش داده و تولید می شود اما در خصوص زندگی زنان تحصیل کرده و فرهیخته و عفیف و پاکدامن جامعه فیلمی نداریم؟ این ها همه دردهایی است که مسئولان فرهنگی باید پاسخ جدی برای آن داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.