سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۵

حر: راهی که مدیران سینمایی می روند به ترکستان است/ با متخلفان و سیاه نماسازان برخورد قاطعانه داشته باشید و کانال های نفوذی را جدی بگیرید!

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: راهی که مدیران سینمایی می روند به ترکستان است چرا که هیچ استراتژی و مبنایی برای سینمای ایران تعیین نکرده اند و می خواهند با همه سینماگران از هر طیفی کار کنند! حاصل این اتفاق منجر به توسعه سینمای انقلاب نمی شود چرا که عده ای ضدیت آشکار با این سینمای ارزشمند دارند و مدیران سینمایی موظفند آن ها را بایکوت کرده و نادیده بگیرند.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دو عامل اساسی باعث شده تا سینمای ایران روز به روز بیشتر در قهقرا برود و سیاه نماسازان بیشتر از پیش به خود جرأت بدهند تا برخلاف مصالح نظام و کشور مبادرت به تولید اثر کرده و در جشنواره های خارجی جولان بدهند.

حر ادامه داد: اولین عامل جریان پنهانی خزنده در بنیاد سینمایی فارابی است که از زمان مدیریت بهشتی شکل گرفت؛ بهشتی کسی بود که سینمای جشنواره ای را پایه گذاری کرد و هنوز آن جریان شوم در سینمای ایران وجود دارد و دومین عامل نوع نگاه مدیران سینمایی و حتی شخص وزیر ارشاد است که هیچ استراتژی برای سینمای کشور ترسیم و تبیین نکرده اند.

این سینماگر سپس خطاب به مدیران سازمان سینمایی متذکر شد: با متخلفان و سیاه نماسازان برخورد قاطعانه داشته باشید و کانال های نفوذی را جدی بگیرید! شما می توانید این افراد را به راحتی ممنوع الکار کنید؛ شما باید در مدیریت سازمان سینمایی و سایر نهادهای زیرمجموعه این دستگاه تغییرات کلی به وجود آورید.

وی خاطرنشان کرد: گویا مدیران سینمایی فراموش کرده اند ما در جنگ فرهنگی هستیم و نفوذ فرهنگی امروزه در کشور بیداد می کند؛ تا زمانی که رویه چنین باشد هیچ تغییری در سینمای کشور حاصل نخواهد شد و بنده معتقدم نیروهای انقلابی متعهد باید مدیریت سینما را در دست بگیرند چرا که آن ها به سینماگران سیاه نماساز و ضد وطن باج نمی دهند و با برخورد قاطع و قهری مانع فعالیت شان می شوند.

حر در پایان این گفتگو افزود: امروزه برخی افراد در همین سینمای ایران حضور دارند که از جشنواره های جهانی حقوق می گیرند تا به آن ها فیلم هایی از سینمای ایران را که به سیاست های آن جشنواره ها نزدیک است معرفی کنند؛ جلوی استمرار حضور این افراد در سینمای ایران باید گرفته شود و مدیران سینمایی نباید بیش از این سینما و این افراد را به حال خود رها کنند تا تصویری سیاه، چرک و مخدوش از کشور در سطوح بین المللی به نمایش درآید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.