سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

جایگاه دین در سینمای ایران/۷

اصغری: چرا مسئولان آنقدر که به عید نوروز و اکران فیلم های کمدی توجه دارند به ماه های محرم و صفر و اکران آثار متناسب با این ایام بی توجهند؟

ابراهیم اصغری در مراسم تشییع پیکر مرحوم «محمد پورستار»

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: پرسش بنده این است که چرا مسئولان آنقدر که به عید نوروز و اکران فیلم های کمدی توجه دارند به ماه های محرم و صفر و اکران آثار متناسب با این ایام بی توجهند؟ آیا این ایام محکوم به آن است که فقط فیلم های کمدی در آن نمایش داده نشوند؟ آیا نباید تدبیری اندیشه کرد تا فیلم های دینی و ارزشی و اعتقادی به وفور تولید و در این ایام روی پرده سینماها بروند؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «مردی شبیه باران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آشکار و بدیهی است که پرداختن به مضامین دینی در سینما ضروری است؛ محرم و صفر مناسبت های ارزشمندی برای یکایک ایرانیان مسلمان است و این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی جمهوری اسلامی ایران است که تدبیری برای تولید آثار متناسب با این ایام داشته باشند.

وی ادامه داد: سینمای ایران نیازمند برنامه ریزی منسجمی است که در این ۲ ماه فیلم های متناسب با موضوعات دینی و اهداف محرم و صفر را تهیه و اکران کند. این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است که تنها فیلم های خنثی و بی رمق در این ایام اکران می شوند در صورتی که فیلم های سینماها در این ایام باید دارای مضامین دینی و عاشورایی باشند.

این سینماگر با تأکید بر اینکه سینما باید این موضوعات را در سبد تولید خود قرار دهد تصریح کرد: مدیران سینمایی موظفند انگیزه های حرفه ای و حتی مادی برای سینماگران به وجود آورند تا سینماگران علاوه بر انگیزه های اعتقادی شان تمایل پیدا کنند که در سینما دست به تولید چنین آثاری بزنند.

اصغری با انتقاد از مدیران سینمایی متذکر شد: متأسفانه ما نه تنها شاهد انفعال مدیران سینما در حوزه تولید و اکران آثار دینی هستیم که شاهد انفعال آن ها در حوزه سینمای دفاع مقدس نیز هستیم و به همین دلیل است که هنوز جریان سازی که شایسته این گونه مهم سینمایی است در کشور شکل نگرفته!

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: مدیریت سینمای کشور و مسئولان اکران سبب ساز این اتفاق هستند؛ متأسفانه علاوه بر سینما در رسانه ملی هم شاهد انفعال در خصوص تولید آثار دینی و ارزشی هستیم به نحوی که سریال ها و فیلم های قدیمی در این ایام مهم روی آنتن می روند. این اتفاقات غلط است و دست سینما و سیما باید در این ایام پر از آثار تازه و به روز باشد تا مردم تمایل ویژه ای برای تماشای آن پیدا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.